دعوت از ایده سازان برای رفع چالش های صنایع معدنی

به گزارش بازیکده، جذب سرمایه برای تبدیل ایده ها و طرح های نوآورانه به طرح های شکوفا و تجاری سازی شده از جمله راهبردهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. بر این اساس فراخوانی برای رفع نیازها و چالش های معدن کاری کشور و ایجاد صنایع جدید دانش بنیان منتشر شد.

دعوت از ایده سازان برای رفع چالش های صنایع معدنی

به گزارش خبرنگاران، در راستای کمک به توسعه بازار شرکت های دارای محصول کاربردی در بخش معدن و صنایع معدنی، فراخوانی برای برگزاری رویدادی در زمینه رفع نیازها و چالش های معدن کاری کشور و ایجاد صنایع جدید دانش بنیان از سوی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری منتشر شد.

در این رویداد، شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور دارای ایده و طرح های فناورانه مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی برای رفع نیازها و چالش های معدن کاری کشور و ایجاد صنایع جدید دانش بنیان دعوت به همکاری شده اند. حمایت از افراد درای ایده و طرح نوآورانه برای حل مسائل و رفع نیازهای فناورانه شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان از اهداف برگزاری این رویداد است.

شبکه فن بازار معاونت علمی، ستاد توسعه فناوری های، فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی، صندوق نوآوری و شکوفایی و بنیاد ملی نخبگان از جمله نهادهای همکار در این طرح هستند.

کاربردهای نوین مواد معدنی، بازگانی و لجستیک مواد معدنی، تولید مواد و تجهیزات پیشرفته صنایع معدنی و ایده های ارزش آفرین در استحصال عناصر نادر خاکی، تولید زغال سنگ، آهن، مس، طلا و منگنز، صنایع فلزی و پایین دستی از محورهای این رویداد تعریف شده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی، علاوه بر آن سرفصل هایی مانند بهینه سازی خطوط فرآوری و تولید مواد معدنی، بازیافت باطله ها و پسماند معادن و صنایع معدنی و افزایش راندمان ماشین آلات و تجهیزات معدنی نیز از جمله زمینه هایی با قابلیت جذب سرمایه و سرمایه گذار هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1253

به "دعوت از ایده سازان برای رفع چالش های صنایع معدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت از ایده سازان برای رفع چالش های صنایع معدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید