دل درد بچه ها نشانه چیست؟

به گزارش بازیکده، دل درد بچه ها، یکی از مسائل رایجی است که برای آن ها ایجاد می گردد. با توجه به اینکه درد نشانه ای است که از طریق آن بدن سعی می نماید به شما اخطار دهد که مسئله ای وجود دارد. بنابراین باید به این نشانه توجه داشته باشیم و برای پیدا کردن علت آن با پزشک متخصص مشورت کنیم.

دل درد بچه ها نشانه چیست؟

پزشک بر اساس نشانه ها و علائم، علت ایجاد دل درد بچه ها را معین می نماید. از آنجایی که بردن بچه ها به مطب پزشک می تواند برایشان مضطرب نماینده باشد، می توان از مشاوره پزشکی آنلاین یا تلفنی به عنوان رویکردی مکمل استفاده کرد.

سامانه اینترنتی دکتر ساینا، به شما اجازه می دهد در هر مکان و زمان به پزشک دسترسی داشته باشید و دغدغه های خود را با او در میان بگذارید و با یاری مشاوره بچه ها آنلاین دکتر ساینا، از سلامت کودکتان اطمینان حاصل کنید. در این صورت اگر مشکل فرزند شما طوری بود که احتیاج به آنالیز حضوری داشت پزشک شما را به مراجعه حضوری دعوت می نماید. در این نوشته نگاهی دقیق به عارضه دل درد بچه ها خواهیم داشت و علت های احتمالی را معرفی می کنیم.

علت های رایج دل درد بچه ها

دل درد بچه ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. رایج ترین دلایل این عارضه شامل موارد زیر هستند:

یبوست

یکی از علت های درد دریافت دل بچه ها، یبوست است. اگر بچه ها دردی را در اطراف ناف یا قسمت چپ شکمشان احساس می نمایند، احتمال زیادی وجود دارد که دلیل درد یبوست باشد. این درد معمولاً هر چند دقیقه یک بار زیاد می گردد و ممکن است تا چند روز همراه کودک باشد.

پرخوری

یکی دیگر از عواملی که موجب دل درد بچه ها می گردد، زیاد خوردن غذا و خوراکی است. توجه داشته باشید که حتی مصرف مقدار زیادی از غذاهای مفید نیز می تواند منجر به ایجاد درد در ناحیه شکم گردد. بچه ها معمولاً تند غذا می خورند و خوراکی ها را خوب نمی جوند. از آنجایی که پیغام سیری حدود بیست دقیقه دیرتر به معده ارسال می گردد، تند غذا خوردن باعث می گردد بچه ها مقدار بیشتری غذا بخورند و سپس دچار دل درد شوند.

عدم تحمل لاکتوز

بسیاری از افراد به لاکتوز حساسیت دارند اما از اینکه مبتلا به این عارضه هستند خبر ندارند و فقط احساس می نمایند با خوردن غذاهایی که حاوی لبنیات است، دچار دل درد می شوند. لاکتوز نوعی قند است که در شیر و لبنیات یافت می گردد. بعضی افراد در معده خود آنزیم هضم نماینده لاکتوز را ندارند. این افراد با خوردن لبنیات دچار دل درد، اسهال و نفخ می شوند. ممکن است دل درد بچه ها نیز به علت این عارضه باشد.

مسمومیت غذایی

سالانه حدود یک سوم افراد حداقل یک بار دچار مسمومیت غذایی می شوند و بچه ها نیز مستثنی نیستند. مسمومیت غذایی زمانی اتفاق می افتد که فرد غذایی می خورد که به خوبی پخته نشده یا فاسد شده باشد. مسمومیت غذایی موجب درد دل، اسهال و استفراغ می گردد.

آپاندیسیت

ممکن است علت دل درد بچه ها، مبتلا شدن آن ها به آپاندیسیت باشد. آپاندیسیت، التهاب آپاندیس (اندامی کوچک در دستگاه گوارش) است. اگر فرزندان می گوید که درد شدید و مداومی در پایین و قسمت راست شکمش احساس می نماید و از شدت درد حتی نمی تواند تکان بخورد، احتمال آپاندیسیت وجود دارد. البته این عارضه در بین بچه های زیر 5 سال به ندرت روی می دهد. در صورت مشاهده این علائم به سرعت با یک پزشک مشورت کنید.

استرس

ممکن است علت دل درد، مضطرب بودن کودک باشد. اگر کودک دائم از درد معده اش شکایت می نماید و علت دیگری برای این قضیه وجود ندارد، احتمالاً کودکتان دچار استرس است. بهتر است درباره علت ایجاد شدن استرس از او سوال کنید و سعی کنید با او صحبت کنید تا آرام تر گردد.

به این علائم توجه کنید

زمانی که بچه ها دچار دل درد می شوند، ممکن است علائم مختلفی را نشان دهند. بچه ها کوچک تر احتمالاً گریه می نمایند، صورتشان را جمع نموده و بدن خود را پیچ وتاب می دهند. بچه های عظیم تر نیز معمولاً گریه می نمایند اما احتمالاً می توانند به شما بگویند که دلشان درد می نماید. بچه هایی که سن بیشتری دارند و نوجوانان ممکن است درد داشتنشان را به والدین اطلاع ندهند اما در رفتارشان تغییراتی ایجاد می گردد.

اگر کودکتان آن قدر عظیم است که بتواند صحبت کند، از او بپرسید شدت درد چقدر است، کجای دلش درد می نماید و چه مدت است که این درد وجود دارد.

محتمل است که دردهایی که بیشتر از یک روز دوام می آورند علتی جدی تر داشته باشند. همچنین دقت کنید که آیا دل درد با نشانه های دیگری مانند اسهال یا استفراغ نیز همراه است یا خیر. همراه شدن تب با دل درد نیز می تواند نشانه ای از مشکل جدی باشد. علاوه بر این، به این علائم توجه کنید:

· دل درد شدت زیادی دارد

· در مدفوع کودک خون دیده می گردد

· کودک خون بالا می آورد

· به نظر می رسد کودک گیج است و نمی تواند افراد را تشخیص دهد

· دل درد همراه با تب و سرفه است

· کودک وزن کم نموده است

دل درد بچه ها می تواند نشانه عارضه های مختلف باشد. از آنجایی که آن ها ممکن است نتوانند به دقت علائمی که دارند را بازگو نمایند، احتیاج است برای مطمئن شدن از سلامت آن ها از متخصص کودک یاری بگیرید. با استفاده از مشاوره بچه ها آنلاین شما قادر هستید با بهترین پزشکان راجع به شرایط سلامت کودک خود در هر زمانی در ارتباط باشید. سامانه اینترنتی دکتر ساینا، با داشتن بیش از 450 متخصص در زمینه های مختلف، به شما در پیدا کردن بهترین پزشک برای دریافت خدمات درمانی یاری می نماید.

لینک خارجی: https://www.indigourgentcare.com/blog/8-common-causes-of-stomach-pain-in-kids

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1335

به "دل درد بچه ها نشانه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دل درد بچه ها نشانه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید