رآکتور اتمی خورشید مصنوعی در چین شروع به کار کرد

به گزارش بازیکده، چین برای نخستین بار رآکتور اتمی خورشید مصنوعی خود را به راه انداخت.

رآکتور اتمی خورشید مصنوعی در چین شروع به کار کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشا تودی، روزنامه پیپلز دیلی چین گزارش داد که این کشور برای نخستین بار و به صورت موفقیت آمیز رآکتور اتمی خورشید مصنوعی خود را روشن نموده است. این رآکتور قرار است منبع انرژی پاکی همانند خورشید باشد.

این رآکتور به گونه ای طراحی شده که واکنش های شیمیایی که به طور طبیعی در سطح خورشید رخ می دهند را با یاری گاز های هیدروژن و دیتریوم شبیه سازی می نماید.

این رآکتور به نام توکاماک عظیم ترین و پیشرفته ترین رآکتور گداخت هسته ای چین به شمار می رود. این رآکتور در جنوب غربی استان سیچوآن واقع شده و ساخت آن سال گذشته به انتها رسید.

به خاطر میزان نیرویی که این رآکتور فراوری نموده و گرمایی که ایجاد می نماید، به این رآکتور خورشید مصنوعی نیز می گویند. این رآکتور از یک میدان مغناطیسی بسیار قوی برای تحریک پلاسمای داغ استفاده نموده و می تواند به دمای 150 میلیون درجه سلسیوس که 10 برابر دمای هسته خورشید است برسد.

روزنامه پیپلز دیلی گزارش داد: توسعه انرژی هسته ای نه تنها راهی برای تأمین احتیاج های استراتژیک چین در حوزه انرژی است، از اهمیت بسیار بالایی برای توسعه پایدار این کشور در آینده در حوزه انرژی در اقتصاد ملی برخوردار است.

این پروژه بخشی از همکاری چین با موسسه بین المللی رآکتور های تحقیقاتی ترمونوکلیر فرانسه است. در واقع این پروژه عظیم ترین پروژه تحقیقاتی در باره گداخت هسته ای در دنیا است که ارزش سرمایه گذاری آن 24 میلیارد دلار برآورد می گردد و حدود 35 کشور در آن مشارکت می نمایند که انتظار می رود تا سال 2025 به انتها برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1292

به "رآکتور اتمی خورشید مصنوعی در چین شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رآکتور اتمی خورشید مصنوعی در چین شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید