ربابه؛ قصه یک عشق ناتمام در جنگ

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در فارس، این نویسنده شیرازی درباره کتاب خود، گفت: ربابه، قصه زندگی سرشار از دلتنگی و بی قراری زنی است که در سن نوجوانی به پیوند عشق درمی آید و درست زمانی که هنوز به سن 15 سالگی نرسیده است، عشق خویش را در گیرودار جنگ از دست می دهد. دوری، دلتنگی، جدایی و فراق یار و پستی و بلندی های زندگی بر تن و روح او آوار می گردد. ربابه، کوتاه نمی آید، به پشتوانه عشقی که در درونش موج می زند، با ناملایمات زندگی می جنگد و دردها و زخم ها مقاوم ترش می نماید. ربابه، قصه زندگی بسیاری از زنان دیروز و امروز جامعه است.

ربابه؛ قصه یک عشق ناتمام در جنگ

ناشر این کتاب هم درباره آن به خبرنگار ایبنا گفت: وقتی سخن از عشق به میان می آید، جدا از احساسات ناب عاشقانه، ممکن است به بخش تاریک و غم انگیز ماجرا که دوری، دلتنگی، جدایی و فراق از یار است هم رسید. آدمی دلتنگ که می گردد، دیگر انتظار معنا ندارد. در تب و تاب بی قراری ها و دلتنگی هایش، دیوار فولادی بغضش فرو می ریزد و در نقاشی هایش، تنهایی اش را پنهان می نماید و در دلش، دلتنگی هایش ، در سکوتش، ناگفته هایش و در لبخندش غصه هایش را. دلتنگی، یعنی فاصله ای که با هیچ بهانه ای پر نمی گردد. در این میان، بعضی دلتنگ که می شوند قلم در دستانشان می لغزد و تراوشات احساس و واگویه های دلشان را به صفحه اقرار می نگارند. مگر می گردد آن شور و اشتیاق در تحریر ها به جاده اندوهی بی خاتمه برسد؟!

کرامت یزدانی (اشک) در ادامه گفت: ربابه قصه ربابه های این سرزمین است که در دوران سخت دفاع مقدس، دوشادوش رزمندگان اسلام در دفاع از مرز و بوم و آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی جنگیدند، غصه خوردند و زجرهای زیادی کشیدند. ربابه، قصه ایثارگران گمنام این خاک پاک است.

کتاب ربابه نوشته رباب عباسی در 130صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 985

به "ربابه؛ قصه یک عشق ناتمام در جنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربابه؛ قصه یک عشق ناتمام در جنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید