رزماری چگونه بدن شما را تنظیم می نماید!

به گزارش بازیکده، چای رزماری به کاهش وزن و به هضم غذا یاری می نماید، از سرطان جلوگیری و از کبد محافظت می نماید.

رزماری چگونه بدن شما را تنظیم می نماید!

چای رزماری سرشار از دی ترپن ها، فلاونوئید ها، مشتقات فنلی، گلیکوزیدها و سایر مواد شیمیایی گیاهی است که به رزماری خواص دارویی می بخشد. با بعضی از فواید و خواص رزماری برای سلامتی در خبرنگاران آشنا شوید.

درمان آلزایمر و اختلالات ذهنی

طب سنتی از رزماری برای جلوگیری از دست دادن حافظه و تقویت قدرت حافظه استفاده می کردند. آلزایمر سبب زوال عقل و تخریب سلول های عصبی در افراد مبتلا به این بیماری می گردد.

چای رزماری دارای دی ترپن هایی است که از مرگ سلول های عصبی جلوگیری و خواص ضد التهابی، انتی اکسیدانی، ضد افسردگی و ضد اضطراب را دارد. به همین علت مصرف چای رزماری برای تقویت حافظه و ناتوانی ذهنی مفید است.

یاری به کاهش وزن

اجزای فیتوشیمیایی این چای از فعالیت لیپاز آنزیمی جلوگیری می نماید. فعالیت لیپاز آنزیمی چربی ها را برای فراوری لیپید تجزیه می نماید. با نوشیدن چای رزماری لیپاز غیرفعال می گردد و چربی ها تجزیه نمی شوند بدین صورت شما احساس سیری بیشتری خواهید کرد و دچار پرخوری و اضافه وزن نخواهید شد.

درمان سرطان

مطالعاتی وجود دارد که تاثیر رزماری را بر سرطان سینه نشان می دهد. ترکیبات مانند رزمارینیک اسید و کافئیک اسید می توانند سبب درمان و بعلاوه جلوگیری از ایجاد سرطان در بدن گردد. این مواد شیمیایی آنتی اکسیدان های قوی و ضد تکثیر هستند و می توانند سلول های بدن را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند.

کنترل اضطراب و استرس

سبک زندگی شلوغ و گرفتاری های شغلی در حال افزایش است. ظاهرا همه ما اضطراب و استرس های زیادی را تحمل می کنیم، گنجاندن دمنوش های گیاهی مانند چای رزماری در رژیم غذایی شما تغییرات قابل توجهی در سطح استرس شما ایجاد می نماید.

چای رزماری حاوی اسید اورسولیک و اسید رزمارینیک است که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد افسردگی را از خود نشان می دهد. آن ها به شما در کنترل استرس و اضطراب یاری می نمایند.

یاری به هضم غذا

همه میکروب ها مضر نیستند، زیرا دسته ای از آن ها در روده ها وجود دارد. ترکیب این میکروب ها بر هضم و جذب در بدن تاثیر می گذارد. چای رزماری به رشد لاکتوباسیلوس، بیفیدوباکتریوم و … یاری می نماید و به جذب فیبر و تجزیه لیپیدها یاری می نماید. به همین علت از چاقی جلوگیری نموده و به هضم غذا یاری می نماید.

محافظت از کبد

چای رزماری دارای ترکیبات زیست فعالی است که دارای خواص ضد التهابی و مهار نماینده رادیکال های آزاد است. کارنوسول یکی از این ترکیبات است که از سلول های کبد شما در برابر التهاب محافظت می نماید. چای رزماری از تشکیل پراکسیدهای مضر در کبد جلوگیری می نماید و یکپارچگی ساختاری سلول های کبدی را حفظ می نماید. اگر به سلامت کبد خود اهمیت می دهید مطلب یک ادویه برای درمان سرماخوردگی و سلامت کبد را بخوانید.

دارای خواص ضد پیری

چای رزماری به علت وجود آنتی اکسیدان های قوی و فیتوکمیکال های ضد میکروبی، نجات دهنده پوست است. نوشیدن چای رزماری خاصیت درمان عفونت های باکتریایی یا قارچی، ضایعات، آکنه و تاول ها را دارد.

آنتی اکسیدان هایی مانند رزمارینیک اسید رادیکال های آزاد را که سبب ایجاد چین و چروک، خطوط ریز و رنگدانه می شوند از بین می برند. چای رزماری پوست افتاده را سفت می نماید تا جوان تر، شاداب تر و درخشان تر به نظر برسید.

ضد دیابت

طب سنتی از برگ های رزماری برای درمان هیپوگلیسمی استفاده می کردند. حاوی کامفن، بورنئول، لوتئولین، هسپریدین و کارنوزول است که پراکسیداسیون لیپیدی را مهار نموده و سبب فراوری آنزیم های آنتی اکسیدانی می گردد. این فیتوکمیکال های ضد دیابت قوی هستند و بعلاوه می توانند وابستگی به انسولین را در افراد دیابتی کنترل نمایند.

یاری به رشد مو

چای رزماری از ریزش مو جلوگیری می نماید. مواد مغذیه فولیکول های مو را تقویت می نماید و رشد مو را افزایش می دهد. شست وشوی منظم موهایتان با چای رزماری مشکلاتی مانند طاسی، شوره سر، ریزش مو، سفیدی زودرس و نازک شدن مو را درمان می نماید. آنتی اکسیدان های موجود در رزماری عفونت های قارچی پوست سر را درمان می نمایند و به سلامت موهای شما یاری می نمایند.

تسکین التهاب و درد

این گیاه دارای خواص ضد درد است و می تواند درد مفاصل، التهاب و واکنش های آلرژیک دردناک را درمان کند. چای رزماری برای تقویت گردش خون، کاهش التهاب و از بین بردن رادیکال های آزاد یا استرس تست شیمیایی برای تسکین گرفتگی یا درد عصبی به خوبی عمل می نماید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این آجیل سلامت قلب شما را تضمین می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2092

به "رزماری چگونه بدن شما را تنظیم می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزماری چگونه بدن شما را تنظیم می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید