ساماندهی کولبرها باید در دستور کار قرار گیرد

به گزارش بازیکده، وزیر کشور گفت: با وجود فناوری های نوین می توانیم اقتصاد پنهان را کنترل کنیم و موضوع ساماندهی کولبرها باید در دستور کار قرار گیرد.

ساماندهی کولبرها باید در دستور کار قرار گیرد

احمد وحیدی وزیر کشور گفت: موضوع اقتصاد پنهان در واقع بیش از آنکه آثار مخرب مالی داشته باشد آثار مخرب فرهنگی و اجتماعی دارد، وقتی از اقتصاد پنهان صحبت می گردد یک نوع بی ثباتی و فساد صحبت می کنیم.

او گفت: اقتصاد پنهان دارای شکل های مختلف است، ولی در یک کلام این واژه اقتصاد پنهان ضد فراوری در کشور است و این اقتصاد پنهان برای افرادی که به صورت مجاز فعالیت می نمایند آثار مخربی دارد.

وزیر کشور گفت:آثار سوء اقتصاد پنهان می تواند مافیا فراوری کند و اگر جلوی این اقتصاد پنهان گرفته نگردد می تو اند یک مسئله اجتماعی در کشور ایجاد کند.

وحیدی توضیح داد: کوله بری تجارت خرده مرزی است این موضوع در وهله نخست چیز دیگری بود، ولی امروز به گونه ای دیگر در حال شکل گیری است یا به صورت مافیا در حال فعالیت هستند. موضوع ساماندهی کولبرها باید در دستور کار قرار گیرد.

او اضافه کرد: امروز با وجود فناوری های نوین می توانیم اقتصاد پنهان را کنترل کنیم. در این زمینه سامانه جلوگیری از پولشویی یکی دیگر از این برنامه ها است که می تواند جلوی مافیا را در کشور بگیرد.

به گفته وزیر کشور، هر میزانی که شفافیت مالی وجود نداشته باشد اقتصاد پنهان شدت بیشتری می گیرد، نظام مالیاتی بهم ریخته، تبادلات سالم مالی و واردات و صادرات کاهش می یابد، نظام آماری بهم می ریزد، فراوری نماینده ضرر می نماید.

او گفت: فراوری قلب اقتصاد بوده و اقتصاد پنهان ضد فراوری و به نوعی ضد اقتصاد است. اقتصاد پنهان فساد اداری را ایجاد و توسعه می دهد و در کنار آن اعتماد به نظام اداری به شدت کاهش می یابد و از این طریق سرمایه اجتماعی را از بین می برد و مسائل فرهنگی، اجتماعی ایجاد می نماید.

وحیدی گفت: برخورد با اقتصاد پنهان باید چند وجهی بوده تا بتوان ریشه های آن را از بین برد، باید با سیستم سازی و شبکه های دانش بنیان و توسعه شبکه های یکپارچه اقتصاد زیر زمینی را کشف و با آن برخورد کرد، اخیراً در وزارت اقتصاد توجه ویژه ای به سیستم سازی شده است، شبکه بانکی با هوشمند شدن می تواند به صورت حداکثری با اقتصاد زیرزمینی مقابله کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2126

به "ساماندهی کولبرها باید در دستور کار قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی کولبرها باید در دستور کار قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید