صنعت هسته ای بعد از چهار ماه به نقطه قبل از اجرای برجام بازمی شود، باید به سمت سانتریفیوژ نسل های بالاتر برویم

به گزارش بازیکده، رئیس دانشکده هسته ای دانشگاه شهید بهشتی گفت: 2 تا 4 ماه زمان ضروری است تا در صنعت هسته ای به نقطه قبل از اجرای برجام بازگردیم.

صنعت هسته ای بعد از چهار ماه به نقطه قبل از اجرای برجام بازمی شود، باید به سمت سانتریفیوژ نسل های بالاتر برویم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محمودرضا آقامیری رئیس دانشکده هسته ای دانشگاه شهید بهشتی در برنامه یه روز تازه که امروز (21 اردیبهشت ساعت 6/30 دقیقه صبح) از شبکه 5 سیما پخش شد، درباره مدت زمان لازم برای بازگشت به صنعت هسته ای گفت: در بخش غنی سازی طبیعتاً اگر بخواهیم بازگردیم مشکل زیادی نخواهیم داشت، عمده غنی سازی ما با سانتریفیوژهای نسل اول انجام می شده که یکسری از این سانتریفیوژها خارج شده و مشکل این است؛ اما در هر صورت می توانیم بگوییم که دو ماهه می توان به غنای بالا رسید؛ حتی در حجم کم می توانیم غنای بالا را در زمان یک هفته هم ایجاد کنیم اما اگر بخواهیم سطح غنی سازی بالا برود چهار ماه زمان ضروری است و باید به سمت نسل های بالاتر سانتریفیوژ برویم.

وی اضافه کرد: در بحث چرخه سوخت مسئله ای نداریم و به راحتی می توانیم آن را فعال کنیم.

آقامیری با بیان اینکه ما یک نکته مثبت در کشور داریم و آن هم نیروی انسانی فنی ما است، گفت: ما مسئله ای از نظر نیروی انسانی نداریم اما امکان بازگشت کوتاه مدت مثلا در راکتور آب سنگین اراک وجود ندارد و باید طراحی جدید انجام گردد.

رئیس دانشکده هسته ای دانشگاه شهید بهشتی گفت: به طور کلی می توانم بگویم در چرخه سوخت مشکل کمی داریم و در طراحی راکتور آب سنگین اراک مقداری زمان صرف می گردد اما به طور کلی زمان زیادی لازم نداریم تا بخواهیم دوباره به صنعت هسته ای بازگردیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 152

به "صنعت هسته ای بعد از چهار ماه به نقطه قبل از اجرای برجام بازمی شود، باید به سمت سانتریفیوژ نسل های بالاتر برویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت هسته ای بعد از چهار ماه به نقطه قبل از اجرای برجام بازمی شود، باید به سمت سانتریفیوژ نسل های بالاتر برویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید