طرح سامسونگ برای گوشی هایی با شش دوربین

به گزارش بازیکده، سازنده های موبایل پس عرضه هر نسل از محصولات خود به دنبال بهبودهای بیشتر می فرایند و حتی در مواردی تعداد دوربین گوشی ها را افزایش می دهند. حالا یک پتنت جدید نشان می دهد سامسونگ به دنبال ساخت گوشی های مجهز به تعداد سرسام آور 6 دوربین؛ از جمله یک دوربین پریسکوپی است.

طرح سامسونگ برای گوشی هایی با شش دوربین

غول کره ای دنیای تکنولوژی درخواست ثبت این پتنت را در تاریخ دسامبر 2019 برای WIPO ارسال کرده بود که در نهایت چند روز پیش در تاریخ 11 ژوئن (22 خرداد) منتشر شد. در حالی که تعداد 6 دوربین در این ماژول وجود دارد، اما مزیت اصلی این ماژول مکانیسم کج شدن این دوربین ها است. به تصاویر این پتنت دقت کنید، همانطور که می بینید زاویه این سنسورها تنظیم می شود تا میدان دید گسترده تری به دست آید.

طبق این پتنت، طرح سامسونگ از 5 دوربین زاویه گسترده و یک دوربین Telephoto به همراه لنز هایی با فاصله کانونی 28 میلیمتری استفاده می کند. این سنسور ها به صورت افقی در دو ردیف سه تایی چیده می شوند و در کنار آنها نیز یک فلش LED قرار می گیرد. در حالت عادی این دوربین ها مستقیم به مقابل نگاه می کنند، اما در حالت متحرک دوربین ها می توانند به صورت عمودی یا افقی کج شوند.

حالت متحرک به سنسورها امکان دست یابی به فاصله کانونی بیشتریرا می دهد. به عبارت دیگر حالت متحرک مانند این است که برای سنسورها از لنز قویتری استفاده کنیم که این در نهایت باعث گسترش میدان دید می شود و حتی می تواند به عکاسی در حالت پاناروما هم کمک کند.

همچنین در پتنت گفته شده که این سنسورها یک افکت به نام pano-bokeh هم ارائه می کنند که مخصوص تار کردن زمینه در عکس های پانوراما است. این تکنولوژی برای بهتر شدن کیفیت عکاسی می تواند از هر پنج سنسور زاویه گسترده به صورت همزمان استفاده کند.

متاسفانه این آرایه از دوربین ها هنوز برای تولید انبوه بسیار پُر هزینه است، با این حال مزایایی هم دارد. برای نمونه با توجه به اینکه می تواند از هر پنج دوربین به صورت همزمان استفاده کند، عکاسی در نور کم را بسیار بهبود می بخشد یا با این ماژول می توان افکت بوکه را روی سوژه های متفاوت موجود در یک صحنه به طور جداگانه اعمال کرد و از محدوده دینامیکی بالاتری بهره مند شد.

البته این پتنت معایب این ماژول را هم به صورت کامل تشریح کرده است که یکی از مهم ترین آنها همان بزرگی سایز ماژول دوربین است. در اصل مشکل اینجاست که این ماژول به احتمال زیاد در پرچمدارها استفاده خواهد شد و حالت متحرک آن نیز به یک مکانیسم متحرک مانند pop-up نیاز دارد، اما قرار دادن چنین مکانیزمی از ظرافت و نازکی موبایل می کاهد.

در نظر داشته باشید که این تکنولوژی فعلاً فقط در حد یک پتنت است و هنوز نمی دانیم که سامسونگ قصد استفاده از آن را دارد یا خیر، اما همین پتنت ها هستند که ما را با آینده بیشتر آشنا می کنند.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 999

به "طرح سامسونگ برای گوشی هایی با شش دوربین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح سامسونگ برای گوشی هایی با شش دوربین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید