فرهنگ سازی ثبت اختراع در سه شنبه های با طعم مالکیت فکری سرعت می گیرد

به گزارش بازیکده، کانون پتنت معاونت علمی برای ترویج و آموزش ثبت اختراع در کشور برنامه سه شنبه های با طعم مالکیت فکری را برگزار می کند.

فرهنگ سازی ثبت اختراع در سه شنبه های با طعم مالکیت فکری سرعت می گیرد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سه شنبه های با طعم مالکیت فکری عنوان برنامه ای است که توسط کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود تا افزایش آگاهی عمومی پیرامون مالکیت فکری با این رویداد آموزشی و ترویجی سرعت گیرد.

در این برنامه که شامل برگزاری سلسله وبینار های آموزشی منظم در سه شنبه های مختلف فصل زمستان است، مخاطبان با مهم ترین موضوعات مالکیت فکری آشنا می شوند.

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ارتقای فرهنگ مالکیت فکری و آموزش باکیفیت در حوزه های مرتبط با مالکیت فکری به ویژه ثبت اختراع را با برگزاری این رویداد دنبال می کند. همچنین آشنایی با فرآیند های استفاده از حمایت های موجود برای ثبت اختراع خارجی و ارتباط دریافت مخاطبان با کانون پتنت از دیگر دستاورد های برگزاری آن است.

البته تمرکززدایی فعالیت ها از استان های بزرگ و اشاعه فرهنگ در کل کشور عامل دیگری برای برگزاری این دوره های غیر حضوری است تا مخاطبان سراسر کشور، بتوانند به راحتی در این دوره ها شرکت کنند و از محتوای آن هابهره مند شوند.

سلسله وبینار هایی با موضوعات متنوع مالکیت فکری، در سه شنبه های هر هفته و در ساعات 16 الی 18 برگزار می شود و آشنایی با مالکیت فکری، اختراعات حوزه سلامت، پتنت ابزاری برای حفاظت از فناوری های نوآورانه، جستجوی پتنت، آموزش نحوه ثبت درخواست در پرتال کانون پتنت ایران، آشنایی با پایگاه اطلاعاتی Espacenet و آشنایی با معاهده همکاری ثبت اختراع (PCT) و مزایای آن عناوین این وبینار ها است.

همچنین این وبینار ها به صورت هدفمند، کاملاً مرتبط و در امتداد یکدیگر انتخاب شده اند و همین موضوع، منجر م شود تا مخاطبان با شرکت در این سلسله وبینارها، بتوانند با مبانی اولیه مالکیت فکری و ثبت اختراع، آشنا شوند.

علاقمندان می توانند برای آشنایی بیشتر با دوره های حضوری و وبینار های آکادمی کانون پتنت، به تقویم زمستانه منتشر شده مراجعه کنند. اولین وبینار از این مجموعه با عنوان آشنایی با مالکیت فکری است که 17 دی ماه برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 652

به "فرهنگ سازی ثبت اختراع در سه شنبه های با طعم مالکیت فکری سرعت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ سازی ثبت اختراع در سه شنبه های با طعم مالکیت فکری سرعت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید