فروش گوشی های هوشمند هواوی از مرز 200 میلیون عبور کرد

به گزارش بازیکده، اگرچه پیش بینی می شد هواوی سال جاری سال سختی را به خاطر تحریم های دولت آمریکا پیش رو داشته باشد، اما گزارشی که این شرکت از آمار فروش گوشی های هوشمند خود منتشر کرد چیز دیگری می گوید!

فروش گوشی های هوشمند هواوی از مرز 200 میلیون عبور کرد

طبق این آمار، غول چینی پیروز شده از ابتدای سال 2019 میلادی تاکنون، بیش از 200 میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند. این آمار در سال گذشته تقریبا دو ماه دیرتر بدست آمد و هواوی سال جاری علی رغم تحریم ها، نه تنها نسبت به سال گذشته افتی نداشته بلکه پیشرفت نیز نموده است!

طبق گزارش غول چینی، گوشی های سری P30 و میت 20، با عملکرد خیره نماینده ای که از خود نشان دادند پیروز شدند گوشی های سری قبل خود را از لحاظ آمار فروش پشت سر گذاشته و نقش پر رنگی در ثبت رکورد فوق العاده هواوی ایفا نمایند.

سیستم عامل هارمونی هواوی تا چند سال دیگر نمی تواند جای اندروید را بگیرد

یکی از دلایل موثر و البته تحسین برانگیز در راستا رسیدن به این آمار، کاربران چینی بودند که در شرایط سخت، بزرگ ترین فراوری نماینده گوشی هوشمند کشور خود را تنها نگذاشتند و با حمایت فوق العاده خود، صندلی هواوی را به عنوان برترین فروشنده گوشی در چین تثبیت کردند.

با این اوصاف، مدیرعامل این شرکت اظهار داشت هواوی باید انتظار افت 10 درصدی را در سود سال جاری خود داشته باشد. البته نباید فراموش کنیم که سری میت 30 هنوز به صورت جهانی در دسترس کاربران قرار نگرفته اند اما در کشور چین و بعضی از کشورهای آسیا-اقیانوسیه، فروش بسیار خوبی را داشته اند و انتظار می رود بتوانند به هواوی در ثبت رکوردهای بهتر یاری شایانی نمایند.

با فروش میت 30 و میت 30 پرو در کشور چین، هواوی تخفیف بسیار خوبی نیز برای کاربران چینی در نظر گرفت. همین مسئله نیز آمار فروش این گوشی ها را علی رغم عدم بهره مندی از سرویس های گوگل به طور قابل توجهی افزایش داد. سوای این مسائل، این دو گوشی از کیفیت، امکانات و قدرت بسیار بالایی نیز برخوردارند و می توانند نیازهای کاربران را به راحتی و بدون هیچ مسئله ای مرتفع سازند.

با این حساب، باید انتظار داشته باشیم هواوی به راحتی مرز 200 میلیون را پشت سر بگذارد. مسئله ای که رن ژنگفی، بنیان گذار این شرکت، نیز به آن اشاره داشت و اظهار داشت این شرکت تا سرانجام سال جاری حدودا 270 میلیون گوشی هوشمند به فروش خواهد رساند؛ یعنی 20 میلیون بیشتر از آنچه که تحلیل گران پیش بینی نموده بودند!

در سال 2016، هواوی با صراحت ادعا کرد در سال 2021 به برترین فروشنده گوشی هوشمند جهان بدل خواهد شد. اما وجود تحریم ها اگرچه تاثیری منفی زیادی در پیروزیت هواوی نداشته اند، اما قطعا در رسیدن به چنین صندلی جاه طلبانه ای، از سرعت بالای این شرکت کاسته است. البته اگر هواوی بتواند مرز 270 میلیون فروش را رد کند تا حدودی به هدف خود می رسد، اما باید این را نیز در نظر بگیریم که سامسونگ در سال گذشته حدودا 290 میلیون گوشی هوشمند به فروش رساند.

در حال حاضر خبرهای متعددی نیز منتشر شده مبنی بر اینکه گوشی تاشوی این شرکت یعنی هواوی میت ایکس تا اواخر سال جاری راهی بازار می گردد. در این دو ماه بسیار شلوغ آخر سال، انتظار می رود هواوی بتواند با سیاست های خوب خود به پیروزیت برسد.

هواوی میت ایکس از ماه آینده با قیمت 2400 دلار روانه بازار می گردد

منبع: gsmarena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 461

به "فروش گوشی های هوشمند هواوی از مرز 200 میلیون عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش گوشی های هوشمند هواوی از مرز 200 میلیون عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید