فریب رمالان و دعانویسان را نخورید

به گزارش بازیکده، تهران (پانا) - رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از هموطنان خواست از اعتماد به رمالان و دعانویسان بپرهیزند.

فریب رمالان و دعانویسان را نخورید

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به شناسایی و دستگیری فردی که به بهانه دعانویسی و حل مسائل به منازل مردم مراجعه می کرد، گفت: این کلاهبردار پس از شناسایی زنان دارای مسائل خانوادگی، آنان را با طرح ادعاهای دروغین فریب داده و اغفال می کرد.

وی اضافه کرد: بعضی کلاهبرداران با ترفندهای مختلف همچون فال قهوه، فال شمع، چای، ورق و... اقدام به فریب افراد ساده لوح نموده و مدعی می شوند با نگاه کردن به ته فنجان یا روش های دیگر می توانند از آینده خبر دهند؛ در صورتی که این موضوع صرفا ادعایی پوشالی است.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مطلعی ناجا ادامه داد: عده ای از مجرمان هم با نوشتن خطوط ناخوانای عربی سعی می نمایند این پیغام را القا نمایند که این نوشته ها می توانند در حل مسائل موثر باشند؛ در صورتی که تنها هدفشان سوء استفاده و خالی کردن جیب مردم است.

این مقام انتظامی با بیان این که نباید اسرار خانوادگی را با افراد غریبه و غیر مطمئن درمیان گذاشت، توضیح داد: به تازگی نیز گزارش هایی مبنی بر ادعای درمان بیماری کرونا توسط رمالان مطرح شده که به هیچ وجه صحت نداشته و مردم می بایست نسبت به ترفندهای متقلبانه و فریبکارانه شیادان مطلع باشند.

سرهنگ امینی در خاتمه از هموطنان خواست هرگز به افرادی که خود را پیشگو یا فالگیر معرفی می نمایند اعتماد ننموده و از ورود این گونه افراد به محل کار و به خصوص محل زندگی خود خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1260

به "فریب رمالان و دعانویسان را نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریب رمالان و دعانویسان را نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید