فعالیت 200 کارگاه صنایع دستی در بینالود

به گزارش بازیکده، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بینالود از فعالیت 200 کارگاه صنایع دستی در امسال در این شهرستان اطلاع داد.

فعالیت 200 کارگاه صنایع دستی در بینالود

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی اکبر احمدزاده گفت: این کارگاه ها شامل هنرهای سنتی و صنایع دستی مانند ارغوان بافی، پوستین دوزی، چرم و نساجی سنتی، منبت، سنگ های قیمتی، گلیم و... است.

او اضافه نمود: با صادرات انواع پوستین دوزی از جمله کلاه، جلیقه، کاپشن و پادری به کشورهای ترکیه، گرجستان و ارمنستان در عرصه هنر و درآمدزایی هنرمندان صنایع دستی گامی بلند برداشته شده است.

احمدزاده توضیح داد: در بینالود برای 500 نفر، کارت هنرمند صنایع دستی صادر شده و رشته های بومی پوستین دوزی شاندیز و ارغوان بافی روستای مایان نسبت به سایر رشته های صنایع دستی در این شهرستان فعال تر است.

شهرستان بینالود طرقبه شاندیز در مجاورت شهر مشهد واقع شده و یکی از مهم ترین شهرستان گردشگری استان خراسان رضوی محسوب می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 550

به "فعالیت 200 کارگاه صنایع دستی در بینالود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 200 کارگاه صنایع دستی در بینالود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید