لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای حضور در عرصه جهانی

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران، جشنواره جهانی میراث فرهنگی نامحسوس هفته گذشته در دو شهر پکن و گوانجوی چین برگزار گردید. لیدا صیامی هنرمند فعال در زمینه خراطی و منبت کاری و شهرزاد علی کمک هنرمند فعال در رشته زیورآلات سنتی، دو هنرمند ایرانی هستند که در این رویداد حضور داشتند تا به معرفی بخشی از هنر و صنایع دستی ایران بپردازند.

لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای حضور در عرصه جهانی

لیدا صیامی در مصاحبه با خبرنگاران درباره این حضور گفت: 10 کشور دنیا به همراه هنرمندان چینی در این جشنواره حضور داشتند. من و شهرزاد علی یای به دعوت برگزارنمایندگان فستیوال میراث فرهنگی ناملموس به این کشور دعوت شده بودیم. مراسم افتتاحیه در پکن برگزار گردید و ما از گوانجو و همچنین دو روستای تاریخی بازدید کردیم.

صیامی نمایشگاه های خارجی را الگوی خوبی برای نمایشگاه های داخلی صنایع دستی دانست و اضافه کرد: نظم و ترتیب خاصی در نمایشگاه های خارجی وجود دارد و همه چیز هدفمند و برنامه ریزی شده است و همه این موار می تواند الگویی برای نمایشگاه های صنایع دستی در ایران باشد.

او به نمایشگاه ملی صنایع دستی اشاره و اعلام کرد: در نمایشگاه بیست و هشتم، کیفیت کارها بالاتر رفته اما از شمار بازدیدنمایندگان کاسته شده است. باز هم سالن 8 و 9 فروش بهتری به نسبت سالن 25 دارند. از سوی دیگر در بیلبوردها و پوستر نمایشگاه زمان بازدید از 10 صبح تا 6 عصر آمده در حالی که هر روز ساعت بازدید تا 8 شب تمدید می گردد و بهتر بود همین ساعت روی بیلبوردها و پوستر نوشته می شد چون آنچه در ذهن مردم ثبت شده ساعت 18 است.

صیامی خواهان حمایت مسئولان فرهنگی از هنرمندان این عرصه شد تا زمینه های صادرات و حضور فعال تر در نمایشگاه های داخلی و خارجی را فراهم نمایند. لیدا صیامی و همسرش یاسر یامی که با هم فعالیت می نماید سال گذشته توانستند در مجمع صنایع دستی آسیا مدال نقره را کسب و برای آثار خود نشان ملی و مرغوبیت کالا دریافت نمایند.

فستیوال دنیای میراث فرهنگی نامحسوس چین اوایل ماه جاری در پکن برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 282

به "لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای حضور در عرصه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای حضور در عرصه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید