مثل حرفه ای ها چمدان ببندید

به گزارش بازیکده، اگر برای تان پیش آمده که بعد از یک راه طولانی به مقصدتان برسید و چمدان را باز کنید و با قوطی شامپویی رو به رو شوید که درش باز شده و تمام لباس هاتان را کثیف نموده، باید این مطلب را بخوانید!

مثل حرفه ای ها چمدان ببندید

برای داشتن یک سفر خوب باید تمام چیزهایی که احتیاج دارید را به همراه داشته باشید. اما چمدان بستن همیشه آسان نیست به خصوص وقتی جای کمی دارید و باید وسایل زیادی به همراه ببرید. به علاوه که باید مواظب باشید وسایل تان آسیب نبینند و یا به اقلامی مانند شامپو، خمیر دندان و چیزهایی از این دست که ممکن است قوطی شان بترکد، فشاری وارد نیاید.

برای آنکه مانند یک حرفه ای بار و بندیل تان را ببندید، نکات زیر را بدانید:

1- چک فهرستی وسایلی که باید با خود ببرید را بنویسید. از تمام مواردی که در طول سفر به آنها احتیاج پیدا می کنید فهرستی تهیه کنید. لباس، کفش، خوراکی، کتاب و هر چیز دیگری که می خواهید با خود ببرید. مسواک، شارژر، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و دیگر وسایل ریز را از قلم نیاندازید. در هنگام تهیه فهرست به فضای چمدان یا کوله تان هم دقت کنید؛ آیا واقعا به 5 شلوار احتیاج دارید؟ آیا واقعا همه 4 کتابی که با خود می برید را می خوانید؟ قبل از اینکه همه فضاتان را با وسایل غیر ضروری پر کنید و چمدان تان را سنگین کنید دوباره فکر کنید.

2- از قبل راجع به لباس هایی که می خواهید بپوشید تصمیم بگیرید تا تعداد زیادی لباس به همراه نبرید. اگر بدانید آب و هوای شهر مقصد چطور است تنها لباس هایی که لازم دارید را برمی دارید و بارتان سبک خواهد بود. اما اگر ندانید باید هم لباس گرم و هم لباس نازک و خنک به همراه ببرید و بارتان سنگین می گردد.

3- برای وسایل آرایشی و بهداشتی تان کیف سفر بگیرید. این وسایل شامل خمیر دندان، مسواک، دئودورانت، دستمال مرطوب و غیره می گردد. وسایل زیادی با خود برندارید. در صورتی که به منطقه ای دور افتاده نمی روید، همیشه مغازه هایی در اطراف تان هستند که می توانید در صورتی که وسایل بهداشتی تان تمام شد از آنها خرید کنید. تمام وسایل آرایشی و بهداشتی تان را در کیفی مطمئن بگذارید تا اگر مثلا درب شامپوتان باز شد لباس هاتان را کثیف نکند. اگر در هتل اقامت دارید شامپو، صابون، خمیر دندان و بسیاری اقلام دیگری که هتل دارد را به همراه نیاورید.

4- وسایل سنگین تان را در کف چمدان بگذارید بخصوص اگر چمدان تان رو به بالا قرار می گیرد. با این کار دیگر چمدان تان پیچ و تاب نمی خورد و واژگون نمی گردد. همزمان که وسایل تان را در چمدان می گذارید آنها را از فهرستی که تهیه نموده اید خط بزنید تا بعدا گیج نشوید.

5- لباس هاتان را با تکنیک رول کردن جمع کنید تا جای کمتری بگیرند. دو تا سه لباس را روی هم بگذارید و آنها را مانند رول کردن یک کالباس رول کنید، به این صورت لباس هاتان جای کمتری می گیرند.

6- ژاکت، پلیور، کاپشن و لباس های زیرتان را در کیسه ها یا کیف های فشرده سازی قرار بدهید تا 75 درصد کمتر فضا اشغال نمایند! این کیف ها را می توانید از فروشگاه هایی که وسایل سفر یا ساک و چمدان می فروشند تهیه کنید آنها را به نام کیسه های وکیومی می یابید. این نوع کیسه ها را از فروشگاه های اینترنتی هم می توانید تهیه کنید. اگر آنها را پیدا نکردید می توانید از کیسه های زیپ - لاک معمولی بهره ببرید. به این صورت که لباس هاتان را داخل کیسه قرار می دهید و سپس تا جایی که می توانید هوای درون آن را خالی می کنید و بعد در کیسه یا کیف را می بندید.

7-چیزهای شکستنی یا وسایلی که ممکن است به آنها آسیب برسد مانند جواهرات را درون جوراب بپیچید و سپس این جوراب را درون کفش هاتان بگذارید و آن را درون چمدان قرار دهید.

8- حلقه های فلزی که به دسته کیف و ساک وصل می شوند تهیه کنید. این حلقه ها را در فروشگاه های بزرگ، فروشگاه های وسایل سفر و کمپ و فروشگاه های کوهنوردی پیدا خواهید کرد. این حلقه ها باز و بسته می شوند و می توان وسایلی را به آنها وصل کرد و سپس آنها را از دسته چمدان یا کوله پشتی آویزان کرد تا فضای بیشتری در چمدان در اختیار داشته باشیم.

9- با خودتان خوراکی به همراه ببرید، حتما گرسنه تان می گردد. مقداری خوراکی سبک با خود به همراه بیاورید تا در صورتی که راهی طولانی تا رسیدن به مقصد در پیش دارید گرسنه نمانید. به خصوص اگر به برخی مواد خوراکی آلرژی دارید، بهتر است غذای راه تان را همراه خود بیاورید.

10- وسایل بازی و سرگرمی همراه ببرید.

11- این را به خاطر داشته باشید که ما به خاطر سرگرمی و آرامش سفر می کنیم نه استرس! خیلی برای برنامه ریزی و نظم داشتن خود را اذیت نکنید. اگر در طول سفر خیلی استرسی می شوید، همیشه با تور سفر کنید تا برنامه ریزی ها به عهده شما نباشد.

12- بدانید چه چیزهایی را نمی توانید با خود به درون هواپیما ببرید. از آوردن وسایلی مانند چاقو، اسپری فلفل، قیچی و غیره به داخل هواپیما خودداری کنید. البته وسایلی که نباید به داخل هواپیما بیاورید در شرکت های هوایی مختلف متفاوت خواهد بود. می توانید از شرکت هوایی که با آن سفر می کنید در این مورد اطلاعات کسب کنید.

13- اگر با هواپیما سفر می کنید وسایل مایع تان را از بقیه وسایل جدا کنید. برخی شرکت های هوایی اجازه نمی دهند مایعات تان را با خود به داخل هواپیما بیاورید و باید آنها را به قسمت بار تحویل دهید به همین خاطر موادی مانند کرم ها، محلول ها، عطرها و غیره که حالت مایع دارند را در جایی تعیین بگذارید که اگر لازم بود آنها را از وسایل تان جدا کنید بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

14- اگر با هواپیما سفر می کنید تا جای ممکن وسایل کمی با خود به همراه ببرید تا اضافه با نخورید. حتی اگر بتوانید وسایل تان را آنقدر کم کنید که بتوانید آنها را با خود به داخل هواپیما ببرید بهتر خواهد بود چرا که در صف تحویل بار هم معطل نمی شوید.

15- اگر با هواپیما سفر می کنید وسایل مهم تر خود را در کوچک ترین کیف بگذارید. معمولا همه شرکت های هواپیمایی به شما اجازه می دهند تا کیفی کوچک با خود به داخل هواپیما ببرید. چیزایی مانند پاسپورت و کیف پول تان را در این کیف قرار داده و در کنار خود نگه دارید. وسایل دیگری مانند یک سویی شرت سبک، مقداری خوراکی، یک کتاب و تبلت تان را هم در این کیف قرار دهید تا اگر داخل هواپیما به آنها احتیاج داشتید از آنها بهره ببرید.

سفر با قطار

16- وسایل سنگین تان را به طور مساوی بین چمدان هاتان توزیع کنید. بیشتر قطارها به شما اجازه می دهند هر چقدر که می خواهید (البته نه خیلی زیاد) بار با خود به همراه بیاورید که همین قضیه باعث فزونی آنها به هواپیما در موقعیت هایی خاص می گردد. در قطار معمولا جای قرار دادن چمدان در قفسه ای در قسمت بالایی است، به همین خاطر اگر چمدانی را پر از بار کنید به طوری که برداشتن آن هم سخت باشد، بعدا برای بلند کردن آن دچار مشکل خواهید شد. به همین خاطر باید حواس تان به مقدار باری که در هر چمدان می گذارید باشد.

17- وسایل با ارزش تان را نزد خود نگه دارید. اگر وسایل با ارزشی مانند کیف پول، جواهرات و غیره را هم در چمدانی در قسمت بالای قطار بگذارید خیال تان راحت نخواهد بود و به علاوه ممکن است کسی آنها را بدزدد چون قطار در ایستگاه های مختلفی توقف می نماید و معلوم نیست چه کسی سوار و پیاده می گردد. پس این گونه وسایل را نزد خود نگه دارید تا با آرامش بیشتری سفر کنید.

18- اگر قصد ندارید با خود خوراکی به همراه ببرید مطمئن شوید قطار خوراکی و غذا دارد.

منبع: فوت و فن / wikihow.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2065

به "مثل حرفه ای ها چمدان ببندید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مثل حرفه ای ها چمدان ببندید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید