مزایا و معایب هامر H2 دو میلیاردی

به گزارش بازیکده، چکش‭ ‬اسم‭ ‬خوبی‭ ‬برای‭ ‬یک‭ ‬شاسی بلند‭ ‬است‭ ‬اگر‭ ‬واقعا‭ ‬توان‭ ‬آفرود‭ ‬داشته‭ ‬باشد‭ ‬و‭ ‬ژن های‭ ‬کراس اوورهای‭ ‬امروزی‭ ‬به رگ هایش تزریق نشده باشد. چکش معنای تلویحی برند هامر است که اندک نسخه های آن در بازار خودرو کشور به بهایی میلیاردی خرید و فروش می شوند. سری H2 هامر که نخستین بار سال 1395 سروکله اش در بازار ایران پیدا شد، دقیقا یک دهه قبل تولیدش برای همواره انتها یافت و نسل جدیدی از آن به بازار نیامده است.

مزایا و معایب هامر H2 دو میلیاردی

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

اس یووی زمخت آمریکایی اما کماکان محبوبیت خود را در بازارهای مختلف حفظ نموده که این موضوع به ساختار فنی، فرم طراحی و ویژگی های ذاتی اش برمی شود. در واقع اگر تویوتا لندکروزر یا نیسان پاترول اس یووی های بزرگ و آفرودری هستند که راحتی بالایی را با توان آفرود تلفیق نموده اند، هامر H2 با ساختاری شبیه تویوتا اف جی کروزر و جیپ کلاس جی، بیش از هر چیز به درد صخره نوردی، انجام عملیات محیرالعقول و ماجراجویی می خورد. اچ2 که ذاتا خودرویی نظامی است، در مدل های اولیه در ارتش آمریکا انجام وظیفه کرد اما به مرور پای به راستا دیگری گذاشت و شهری شد. نسخه آخر این خودرو آمریکایی هم که با کد اچ2 در ایران وجود دارد، نسبت به نسل های اولیه خود تا حدی رام شده است. اینجا می توانید درباره این غول 3تنی به اطلاعاتی جالب دست پیدا کنید.

  1. تقریبا از هر خودرو دیگری که دیده اید بزرگ تر و پهن تر است. برای نمونه این خودرو حدود 10 سانتی متر از تویوتا لندکروزر پهن تر است و نسبت به نیسان پاترول 2020 حدود 25 سانتی متر بلندتر است. این خودرو 5.15 سانتی متری که گنجایش 5 سرنشین را دارد، با وزن 2903 کیلوگرم در نسخه مجهز به موتور 6 لیتری (همین نسخه های موجود در ایران) تقریبا یک تن از لندکروزر و 1200 کیلو از بنز جی کلاس سنگین تر است. راستی ابعاد لاستیک های هامر اچ2 با 20اینچ کمی کوچکتر از لاستیک کشنده های سنگین وزن بنز و اسکانیا است. رینگ های این خودرو هم از آلومینیوم یکپارچه ساخته شده که قیمت گزافی دارند. ضمناً صندوق بار هامر حدود 1100 لیتر گنجایش دارد.

2. هامر اچ2 در بخش موتور و فنی یک هیولای تمام عیار است. طبیعتا برای ساخت خودرویی با این ابعاد باید موتور گشتاوری بالا در دورهای میانی از خود ارائه کند و قدرت آن حداقل 300 اسب بخار باشد. نسخه های موجود در ایران که به موتور 6لیتری جنرال موتورز مجهزند با توان فراوری 325 اسب بخار و 550 نیوتن متر گشتاور، ظرف 9.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسند که عدد قابل توجهی است. در عین حال جعبه دنده 4سرعته اتوماتیک در کنار قفل دیفرانسیل 3حالته به چکش آمریکایی یاری می نماید تا هر مانعی را از پیش رو بردارد! البته بهای این توانایی بالا مصرف سوخت وحشتناکی است که هامر به راننده تحمیل می نماید. جایی که هامر در جاده 18 لیتر بنزین می سوزاند اما در شهر و مناطق صعب العبور این عدد حتی به 25 لیتر هم می رسد.

3. کابین خودرو واقعا گیراست. ترکیب فلزات با چرم موکا و پلاستیک خشک مشکی موجب شده تا فضای اتاق هامر دلچسب تر از چیزی باشد که به نظر می رسد. از دیگر تجهیزات درون کابین می توان به سیستم صوتی Bose، قفل تنظیم دیفرانسیل، تهویه اتوماتیک، سانروف برقی، کیسه هوای ایمنی و سیستم تهویه هوای مطبوع اشاره کرد.

4. از این خودرو تنها به تعداد 15 دستگاه به کشور وارد شده و همین عامل بهای هامر را تا 5 تا 6 برابر بهای جهانی آن بالا برده است. در واقع در حالی که هامر اچ2 را می توان در نسخه های شش لیتری با مدل 2009 به قیمت 25 تا 30 هزار دلار خرید، در ایران بهای ارزی این خودرو آمریکایی بین 150 تا 180 هزار دلار است که معادل 1.8 تا 2 میلیارد تومان است.

منبع: دیوار
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 545

به "مزایا و معایب هامر H2 دو میلیاردی" امتیاز دهید

3 کاربر به "مزایا و معایب هامر H2 دو میلیاردی" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب هامر H2 دو میلیاردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید