معرفی فرودگاه بین المللی جزیره مالت

به گزارش بازیکده، فرودگاه بین المللی مالت | Malta International Airport

کشور مالت که به طور رسمی یه عنوان جمهوری مالت شناخته می گردد، یک جزیره از مجمع الجزایری در بخش جنوبی دریای مدیترانه است. مالت در فاصله 80 کیلومتری در جنوب ایتالیا، 284 کیلومتری شرق تونس و 333 کیلومتری شمال لیبی قرار گرفته است. این کشور کوچک با 475 هزار نفر جمعیت و مساحتی نزدیک به 316 کیلومتر مربع به عنوان دهمین کشور کوچک دنیا و پنجمین کشور از نظر تراکم جمعیت بر مساحت کشور است. والتا (Valletta) پایتخت این کشور بوده که کوچکترین پایتخت در سراسر اتحادیه اروپا با مساحت 0.8 کیلومتر مربع می باشد. زبان رسمی آن ها مالتی و انگلیسی بوده که زبان مالتی به عنوان زبان ملی و تنها زبان سامی در اتحادیه اروپا می باشد. در ادامه معرفی فرودگاه های دنیا تصمیم گرفتیم تا فرودگاه پایتخت مال به نام فرودگاه بین المللی مالت را برای شما تشریح کنیم پس با خبرنگاران همراه شوید.

معرفی فرودگاه بین المللی جزیره مالت

فرودگاه بین المللی مالت

فرودگاه بین المللی مالت با کد یاتا MLA و کد ایکائو LMML به عنوان تنها فرودگاه مالت شناخته شده که به سراسر این جزیره خدمت رسانی می نماید. این فرودگاه بین المللی در جنوب غربی پایتخت مالت به نام والتا و در شهر گودجا (Gudja) قرار گرفته و محل سابق Luqa RAF را اشغال نموده است. فرودگاه مالت دارای یک ترمینال مسافربری بوده که در 25 مارس 1992 به طور کامل عملیاتی شده است. این ترمینال جایگزین Luqa شده که در حال حاضر تنها برای بارگیری مورد استفاده قرار می گیرد. فرودگاه بین المللی مالت میزبان چند مرکز تعمیر و خدمات نگهداری مانند لوفتانزا تکنیک (Lufthansa Technik) و اس آر تکنیک (SR Technics) می باشد. این فرودگاه علاوه بر این که به عنوان مرکز فعالیت خطوط هوایی ایرمالتا (Air Malta) و مداویا (Medavia) می باشد، به عنوان مرکزی برای رایان ایر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

خدمات و امکانات فرودگاه بین المللی مالت

اینترنت وای فای: اینترنت وای فای رایگان در سراسر فرودگاه مالت قابل دسترس می باشد و شما می توانید به وسیله اتصال به شبکه Maltairport Wi-Fi به آن متصل شوید. علاوه بر این کیوسک های اینترنتی نیز در بخش عمومی فرودگاه وجود داشته که با پرداخت مبلغی می توانید از آن استفاده نمایید.

کانتر اطلاعات: مرکز اطلاعات مسافران یا همان کانتر اطلاعات در مرکز سالن دریافت کارت پرواز قرار گرفته است.

صرافی و خدمات پولی: در صورتی که احتیاج داشته باشید تا پول نقد همراه خود ببرید می توانید به وسیله خودپردازهای بانکی و یا ATM مبلغ خود را دریافت کنید. تنها نکته ای که لازم به توجه است اینکه برداشت وجه نقد می تواند کسر کارمزد بانکی برای حساب شما داشته باشد. این دستگاه های خودپرداز را می توانید در سالن عمومی، بخش دریافت کارت پرواز، بخش مسافران و سالن پروازهای ورودی مشاهده نمایید. در نظر داشته باشید که خدمات بانکی کامل نیز در نزدیکی فرودگاه و در مرکز کسب و کار اسکای پارک (SkyParks) قرار گرفته است. صرافی ها و خدمات تبدیل ارز نیز در بخش عمومی فرودگاه و همچنین پروازهای ورودی قابل دسترسی بوده و به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات می باشد.

فروشگاه فری شاپ و خرید: فروشگاه های فری شاپ در فرودگاه بین المللی مالت امکانات خرید هرچه احتیاج داشته باشید شامل عطر، لوازم آرایش، تنباکو و غیره را در اختیارتان می گذارد. این فروشگاه ها در بخش مسافران قرار دارند. فری شاپ های خدمات خود را به صورت 24 ساعته ارائه می کنند. علاوه بر این گزینه های دیگری نیز از فروشگاه ها مانند WHSmith وجود داشته که می تواند انواع متنوعی از احتیاجهای شما را رفع نماید.

رستوران های و کافه ها: امکانات و خدمات متنوعی از رستوران ها و کافه ها در سراسر فرودگاه بین المللی مالت ارائه می شود. در بخش عمومی فرودگاه کاستا کافه (Costa Coffee)، در بخش مسافران کللند اند سوچت (Cleland & Souchet) و هاردراک کافه (Hard Rock) در نزدیکی گیت 9 قرار گرفته اند که همگی آن ها به صورت 24 ساعته خدمات خود را ارائه می کنند. یک رستوران مک دونالدز نیز در بیرون از ترمینال فرودگاه و در پشت مرکز تجاری اسکای پارک قرار داشته که به صورت 24 ساعته خدمات خود را ارائه می نماید.

امکانات و خدمات بچه ها: تغذیه، مراقبت و تعویض پوشک بچه ها را می توان در اتاق والدین انجام داد. در اینجا یک نیمکت، میز تعویض پوشک، حوضچه شستشو و امکانات آبخوری وجود دارد. محل وجود این خدمات در سالن دریافت کارت پرواز و در نزدیکی کانتر اطلاعات مسافران می باشد. دو اتاق والدین دیگر نیز در اتاق مخصوص مسافران ورودی به شنگن وجود دارد. نزدیکترین منطقه بازی در کنار رستوران مک دونالدز در پشت مرکز تجاری می باشد. همچنین شما می توانید بچه ها خود را با چند مجموعه رنگی در نزدیکی مرکز اطلاعات مسافران سرگرم کنید.

روش های حمل و نقل در فرودگاه بین المللی مالت

اتوبوس: فرودگاه بین المللی مالت توسط چهار خط اتوبوسرانی سریع السیر به تمامی نقاط و روستاهای نزدیک به آن قابل دسترس خواهد بود. برای خرید بلیط اتوبوس ها و همچنین دریافت اطلاعات کافی مسافران می توانند به سالن ورودی مراجعه کنند. برای پیدا کردن مسیرها و دریافت خدمات جدول زمانبندی می توانید به وبسایت حمل و نقل عمومی مالت مراجعه نمایید.

تاکسی: تاکسی ها به صورت 24 ساعته در خارج از ترمینال فرودگاه و در هنگام خروج از درب سالن قابل دسترس خواهند بود. بلیط تاکسی ها و خدمات مربوط به آن را نیز می توانید از داخل سالن ورودی خریداری نمایید. بعضی از قیمت خدمات تاکسی از فرودگاه بین المللی مالت شامل: تا شهر آلبرت (Albert Town) 15 یورو، تا شهر والتا (Valletta) 15 یورو، مارساسکالا (Marsascala) 20 یورو و ویتوریوسا (Vittoriosa) هم 20 یورو می باشد.

اجاره اتومبیل: امکانات و خدمات اجاره اتومبیل در بخش سالن اصلی و در قسمت خروجی قرار گرفته است. گزینه های متنوعی امکانات اجاره اتومبیل را در اختیار شما می گذارند از جمله آویس (Avis)، باجت (Budget) دلار تریفتی (Dollar/Thrifty)، یوروپکار (Europcar)، گلدکار (Goldcar) و چند شرکت دیگر می باشد.

منبع: www.sleepinginairports.net

منبع: الی گشت
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 209

به "معرفی فرودگاه بین المللی جزیره مالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی جزیره مالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید