میلیاردری که از دوشنبه تا آدینه بی پول شد!

به گزارش بازیکده، سم بنکمن فراید روز دوشنبه از خواب بیدار شد زمانی که هنوز یک میلیاردر بود حتی زمانی که نابود شدن امپراتوری رمز ارز های دیجیتال او تازه شروع شده بود. با این وجود، تا روز آدینه ثروت او به طور کامل از بین رفت.

میلیاردری که از دوشنبه تا آدینه بی پول شد!

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، بر اساس محاسبات اجرا شده شبکه خبری بلومبرگ بنکمن فراید در ابتدای هفته جاری دارایی خالص به ارزش 16 میلیارد دلار در اختیار داشت. با این وجود، با سقوط صرافی رمز ارز دیجیتال او یعنی FTX ارزش دارایی هایش به صفر رسید.

بلومبرگ این از دست رفتن سرمایه را یکی از بزرگترین تخریب های ثروت تاریخ خوانده است. صرافی FTX روز آدینه اعلام ورشکستگی کرد و بنکمن فراید نیز از سمت مدیریت اجرایی آن کناره گیری کرد. ارزش خالص سرمایه این کارآفرین 30 ساله که عمدتا وابسته به دارایی های دیجیتال بود در بهار امسال به حدود 26 میلیارد دلار رسید.

در طول تابستان با کاهش شدید قیمت رمز ارز های دیجیتال بنکمن فراید به عنوان یک شوالیه سفید برای آن بخش ظاهر شد و با استفاده از صرافی FTX و صندوق سرمایه گذاری آلامدا وابسته به آن صرافی خطوط اعتباری را برای شرکت های رمزنگاری مانند BlockFi و Voyager که در معرض خطر فروپاشی قرار داشتند تضمین کرد.

او در ماه جولای به خبرگزاری رویترز گفته بود که به همراه صرافی FTX هنوز چند میلیارد دلار در اختیار دارد تا دیگر شرکت ها را تقویت نموده و به ثبات بازار رمز ارز دیجیتال یاری نمایند. بنکمن فراید حدود 70 درصد از تجارت FTX در ایالات متحده را در اختیار دارد که اکنون شاخصی اساسا بی ارزش محسوب می گردد.

سهام او در کارگزاری آنلاین رابین هود که بیش از 500 میلیون دلار ارزش داشت پس از گزارش های خبری مبنی بر آن که سهام به وسیله آلامدا نگهداری شده بود و ممکن است به عنوان وثیقه برای وام استفاده شده باشد از محاسبات بلومبرگ حذف شد.

بنکمن فراید که پیرو مکتب نوع دوستی موثر بود میخواهد حداکثر عایدی ممکن را کسب کند تا آن را ببخشد. با این وجود، اکنون سرنوشت کوشش های بشردوستانه او در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

روز پنجشنبه، کل کارکنان صرافی FTX که اعلام نموده 160 میلیون دلار یاری مالی را متعهد شده است به طور علنی و رسمی کناره گیری کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 آبان 1401 بروزرسانی: 22 آبان 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2111

به "میلیاردری که از دوشنبه تا آدینه بی پول شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میلیاردری که از دوشنبه تا آدینه بی پول شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید