می خواهند هواپیمایی قطر را از حریم هوایی ایران بیرون نمایند

به گزارش بازیکده، امریکا میخواهد، شهروندان قطری را از ضرورت پرواز به وسیله ایران بی احتیاج کند.

می خواهند هواپیمایی قطر را از حریم هوایی ایران بیرون نمایند

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، ایگور سوبوتین، در روزنامه نزاویسیمایا گازتا نوشت:

بلوکه قطر در سال 2017 میلادی به مانعی برای سیاست امریکا در اعمال فشار حداکثری بر ایران تبدیل شده است. دولت ترامپ کوشش می نماید، ریاض و دبی را به ضرورت گشایش حریم هوایی خود برای هواپیماهای قطر متقاعد سازد. در حال حاضر، هواپیمایی قطر به وسیله ایران پرواز می نماید و این به مشکل راهبردی امریکا تبدیل شده است.

ترامپ کوشش می نماید، شخصا، بر موضع متحدانش در خاورمیانه در رابطه با اوضاع پیرامون قطر تاثیر گذار باشد. ترامپ در گفتگوهای اخیرش با سلمان شاه و محمد بن سلمان به تغییر سیاست در قبال قطر فرا خواند.

دولت ترامپ معتقد است که این بحران منطقه ای که چهار سال از شروع آن می گذرد، مانع از تحقق سیاست اعمال فشار حداکثری بر ایران می گردد. موضوع اصلی، ممنوعیت پرواز هواپیماهای قطر از حریم هوایی عربستان سعودی و امارات متحده عربی است. در چنین شرایطی، قطر ناگزیر است، از آسمان ایران استفاده کند. به اعتقاد کاخ سفید، این فرایند به تهران یاری می نماید تا ذخایر اقتصادی خود را تا حدودی، تکمیل کند.

دولت ترامپ به موازات طرف اقتصادی این مساله، نگران این موضوع است که بسیاری از نظامیان امریکایی مستقر در پایگاه العدید در قطر در پروازهای خود از آسمان ایران عبور نمایند. قطر فقط یک چیز می خواهد - داشتن حریم هوایی باز برای شروع پروازهایش. در صورتی که عربستان کوتاه آید، در آنصورت قطر به آزادی هایش باز خواهد گشت.

در اواخر سال 2019 میلادی، خبرهایی منتشر شد مبنی بر این که میان قطر و عربستان سعودی مذاکراتی پیرامون عادی سازی روابط انجام می گردد، اما ظاهرا، این مذاکرات بی نتیجه بوده است.

سیاست دولت های حاشیه خلیج فارس سریع تغییر می نماید، زیرا خط سیر آن را رهبران مشخص می نمایند. اما، در حال حاضر، کمترین نشانه ای از احتمال سرانجام بلوکه قطر دیده نمی گردد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 928

به "می خواهند هواپیمایی قطر را از حریم هوایی ایران بیرون نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواهند هواپیمایی قطر را از حریم هوایی ایران بیرون نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید