نجات 30 کویرنورد گرفتار در باتلاق کویر زمان آباد شاهرود

به گزارش بازیکده، خبرنگاران/سمنان روابط عمومی اورژانس115 شاهرود از نجات 30 کویرنورد مفقودی از سوی تیم های امدادی این شهرستان اطلاع داد.

نجات 30 کویرنورد گرفتار در باتلاق کویر زمان آباد شاهرود

روابط عمومی اورژانس115 شاهرود در مورد گم شدن این گروه کویرنورد خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه گذشته 30 نفر مرد به قصد کویر نوردی با 9دستگاه خودرو آفرود راهی کویر منطقه خارتوران می شوند که به علت بارندگی عصر روز آدینه در منطقه ای باتلاقی در کویر زمینگیر شده و امکان ادامه راستا را نداشتند و متاسفانه امکانات برقراری ارتباط تلفنی نیز میسر نبوده است.

برپایه این گزارش، با توجه به اینکه انتظار می رفت در روز شنبه این نفرات به مقصد رسیده و تماسی برقرار نمایند ولی هیچ خبری از آنها داده نمی شود.

روابط عمومی اورژانس115 شاهرود با اشاره به عملیات موفقیت آمیز جستجو و نجات 30 نفر به وسیله بالگرد اورژانس هوایی شاهرود خاطرنشان کرد: بلافاصله ساعت 10 صبح روز یکشنبه با هماهنگی فرمانداری، نیروی انتظامی، هلال احمر و فرماندهی هواناجا، عملیات جستجو و نجات به وسیله بالگرد اورژانس هوایی شروع می شود که در ساعت 15:30 طی 2 سورتی پرواز، افراد در 40 کیلومتری روستای زمان آباد پیدا شده و اقدامات لازم در مورد انتقال آنها به منطقه امن صورت می پذیرد.

پیش از این فرمانداری شاهرود نیز از یافتن این افراد مفقودی خبر داده و تعداد آنها را 22 نفر خاطرنشان کرده بود.

فرماندار ویژه شاهرود از نتیجه بخش بودن جست وجوها برای یافتن ایت افراد طبیعت گرد گرفتار در باتلاق در منطقه کویری جنوب شرقی این شهرستان خبر داده بود و اضافه کرد: 26 نفر از شهروندان شاهرودی با 10خودروی یاری دار از چهارشنبه گذشته از دهستان طرود در جنوب شاهرود وارد کویر شدند و قرار بود روز آدینه از منطقه اسب کشان وارد بیارجمند در جنوب شرقی شهرستان شوند که این اتفاق رخ نداد.

ابوطالب جلالی با اشاره به اعلام گزارش گمشدگی در ساعت 21 شنبه، بیان نمود: شامگاه شنبه نشست اضطراری برای یافتن گمشدگان برگزار و راه های جست وجوی هوایی و زمینی آنالیز شد و با توجه به اینکه امکان پرواز بالگرد در شب فراهم نبود، عملیات جست وجوی هوایی روز بعد انجام شد.البته به علت اینکه تمامی این26 نفر با منطقه آشنا بودند و تجهیزات مناسب و غذای کافی به همراه داشتند، نگرانی ها کمتر بود.

وی توضیح داد: در ادامه پس از دریافت گزارش از سوی هلال احمر، ساعت 13 یک فروند بالگرد نیروی انتظامی به همراه تعدادی از نیروهای هلال احمر و اورژانس به محل فرستاده شدند اما با گذشت 2 ساعت از پرواز به نتیجه نرسیدند.

فرماندار ویژه شاهرود اضافه کرد: پس از سوخت گیری دوباره عملیات جست وجوی هوایی از ساعت 14 و 30 دقیقه شروع شد و حدود ساعت 15 تعدادی از این گمشدگان پیدا شدند.

جلالی موقعیت این افراد را در 45 کیلومتری روستای احمدآباد بخش بیارجمند شاهرود خاطرنشان کرد و گفت: خودروهای آنان در باتلاق گرفتارشده بود و با توجه به اینکه نیروهای امدادی به موقع در صحنه حاضر شدند، در صحت و سلامت هستند.

وی با بیان اینکه عملیات برای یافتن چهار تن دیگر از افراد این گروه ادامه دارد، توضیح داد: چهار نفر از مفقودی ها پیش از ظهر برای یافتن نیروهای یاریی با پای پیاده راهی روستای احمد آباد شده بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1834

به "نجات 30 کویرنورد گرفتار در باتلاق کویر زمان آباد شاهرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات 30 کویرنورد گرفتار در باتلاق کویر زمان آباد شاهرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید