همگرایی میان وکلا برای برطرف مسائل خودشان وجود ندارد

به گزارش بازیکده، معاون حقوقی رئیس جمهور از پیگیری برای متناسب سازی ظرفیت دانشکده های حقوق اطلاع داد.

همگرایی میان وکلا برای برطرف مسائل خودشان وجود ندارد

به گزارش خبرنگاران، لعیا جنیدی در نشست با کانون های وکلای غرب کشور که امروز (14 شهریور) در کرمانشاه برگزارشد، با بیان اینکه اولین ماموریت همه نهادها و دستگاه های مختلف حفظ وحدت کشور است، بیان کرد: گوناگونی اقوام و مذاهب یکی از مختصات کشور ما است که از دوران های گذشته تاکنون با وحدت و مسلک جمعی وجود داشته و کسی هم نتوانسته این ملت را از هم تفکیک کند.

وی با تاکید براینکه کانون های وکلا نیز به عنوان یک مرجع بزرگ نباید نسبت به این مسئله بی تفاوت باشد، اضافه نمود: هرچند که این نهاد مسائلی دارد و ما هم به آن واقف هستیم، اما نباید ازاین ماموریت خود غافل شوند.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه نمود: کانون های وکلا باید حقوق مردم بر حکومت و حقوق حکومت بر مردم را دنبال نمایند، علاوه براین دربحث حقوق مردم در برابر مردم که در آن دچار ضعف هستیم نیز پیگیری هایی داشته باشند.

وی تاکید نمود: درصورتی که کانون های وکلا چنین مسائلی را مورد توجه قرار دهند، می توانند راهنمایی نماینده دستگاه های اجرایی و روشن نماینده چراغ راه مسئولین و استانداران باشند.

جنیدی به بخشی از کوشش های معاونت حقوقی ریاست جمهوری در پیگیری بعضی از مسائل جامعه هم اشاره نمود و گفت: در بحث اختلاس و فساد به دنبال تدوین لایحه شفافیت اقتصادی بودیم و لایحه آن را نیز به دولت ارسال کردیم.

وی اضافه نمود: همچنین در مورد وضعیت ساختمان های قدیمی مانند پلاسکو، حقوق بشر و حقوق شهروندی، شادی مردم، سالمند آزاری و ... نیز پیگیری هایی را انجام داده و لوایحی را به دولت فرستادیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه انتظار داریم کانون های وکلا نیز چنین مسائلی را در سطح کلان کشور ببیند و آنها را پیگیری نمایند، بیان کرد: یکی از مسائلی که کانون های وکلا نسبت به آن اعتراض دارند، انعکاس تصویری منفی از آنها در صدا و سیما است که معتقدم اگر جامعه وکلا به دنبال پیگیری مسائل کلان کشور باشند و مردم هم پیگیری های آنها را ببیند و احساس نمایند، این تصاویر منفی چندان روی مردم تاثیر نمی گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود: کانون های وکلا در کنار اینکه باید پیگیری مسائل کلان کشور را داشته باشند، مسائل صنفی خود را نیز باید مورد توجه قرار دهند که البته برای برطرف این مسائل باید اتحاد و همگرایی درونی بین آنها ایجاد گردد.

جنیدی یادآورشد: تاکنون چندین بار کوشش نموده ایم تا بتوانیم لایحه وکلا را تدوین کنیم و برای این مهم از وکلا دعوت کردیم تا در تدوین آن مشارکت داشته باشند، اما متاسفانه همگرایی بین وکلا وجود ندارد و این باعث می گردد تا مسائل این قشر روی زمین بماند.

وی در ادامه در پاسخ به درخواست رئیس کانون وکلای استان کرمانشاه مبنی بر بکارگیری وکلا در دعاوی مربوط به دستگاه های دولتی استان، بیان کرد: مدت ها پیش آئین نامه ای نوشتیم که برمبنای آن دستگاه های دولتی برای دعاوی مهمی که در آن احتمال تضییع اموال بزرگ دولتی وجود داشته باشد، از وکلای مجرب کانون وکلا استفاده نمایند. این آئین نامه به تصویب هیات وزیران رسیده و به دستگاه های اجرایی هم ابلاغ شده است، اما این کانون های وکلا هستند که باید تعامل خود را با دستگاه های دولتی افزایش دهند تا چنین پرونده هایی به آنها واگذار گردد.

معاون حقوقی رئیس جمهور اضافه نمود: برای وکلای جوانی هم که کار معاضدتی انجام می دهند، کوشش کردیم تا ردیف اعتباری خاصی را در بودجه قرار دهیم و اکنون نیز در قانون آمده است که باید به آنها حق الوکاله پرداخت گردد، اما برای تحقق آن به جد پیگیر هستیم.

وی در ادامه به درخواست جامعه وکلا برای ثبت روز وکیل در تقویم نیز اشاره نمود و اضافه نمود: تاکنون چندین بار از شورای فرهنگ عمومی خواسته ایم تا این روز را در تقویم ثبت کند، اما تاکنون موافقت ننموده اند که امیدواریم با پیگیری و تعامل خود کانون ها با شورای فرهنگ عمومی این اتفاق رقم بخورد.

جنیدی همچنین از کوشش برای ساماندهی و متناسب سازی ظرفیت دانشکده های حقوق خبرداد و گفت: قصدی برای افزایش یا کم کردن تعداد فارغ التحصیلان حقوق نداریم، بلکه می خواهیم تعداد آنها متناسب با ظرفیت و احتیاج جامعه باشد.

وی از کانون های وکلای دادگستری هم خواست تا ظرفیت پذیرش خود را برای عضو گیری وکلای جوان افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 295

به "همگرایی میان وکلا برای برطرف مسائل خودشان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همگرایی میان وکلا برای برطرف مسائل خودشان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید