ورود کامیون های حامل یاری نظامی آمریکا به کردها

به گزارش بازیکده، ایسنا نوشت: دیده بان حقوق بشر سوریه گفت که کامیون های حامل یاری های نظامی ائتلاف ضد داعش تحت امر واشنگتن از اقلیم کردستان عراق وارد شمال شرق سوریه شد.

ورود کامیون های حامل یاری نظامی آمریکا به کردها

به گزارش سایت النشره، منابعی در دیده بان حقوق بشر سوریه از به پرواز درآمدن هواپیماهای ترکیه بر فراز آسمان های مرزهای میان ترکیه، سوریه و عراق در نزدیکی المالکیة (دیرک) اطلاع دادند، همزمان با این امر موشک هایی توسط نیروهای ترکیه ای به سمت گروهی شلیک شد که کوشش داشت به طرف ترکیه در مقابل روستای خانکی برود که این موشک ها در زمین های خالی از سکنه سقوط نموده و هیچگونه خسارتی به دنبال نداشت.

دیده بان حقوق بشر سوریه در 21 سپتامبر بیان کرد: ده ها کامیون از شمال عراق وارد اراضی سوریه شده است به طوری که این کاروان متشکل از 150 کامیون حامل یاری های لجستیکی و نظامی است که از شمال عراق به وارد مناطق تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک در شرق فرات به وسیله گذرگاه مرزی سیمالکا شدند.

این مرکز در 13 سپتامبر نیز از تداوم عملیات ورود کامیون های حامل یاری های نظامی و لجستیکی از سوی ائتلاف بین المللی ضد داعش به سمت مناطق تحت سیطره نیروهای سوریه دموکراتیک اطلاع داد که شامل بیش از 150 کامیون حامل تجهیزات نظامی، سلاح و یاری های لجستیکی بود.

دیده بان حقوق بشر سوریه در پنجم سپتامبر نیز بیان کرد، ده ها کامیون از شمال عراق وارد اراضی سوریه شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیشتر در روز دوشنبه تاکید نموده بود، کشورش عزم خود را برای عملیات نظامی در شمال شرق سوریه جهت پاکسازی منطقه از وجود یگان های مدافع خلق کرد که آنکارا آنها را شاخه تروریستی از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) می داند، جزم نموده است.

به همین دلیل، نیروهای سوریه دموکراتیک در واکنش به تهدید ترکیه مبنی بر آغاز عملیات نظامی در شرق فرات بیان کردند که هرگونه اقدام نظامی غیرقابل توجیه ترکیه را به جنگی فراگیر در مرزها تبدیل می نمایند.

همزمان با این موضع گیری و صحبت های نهایی با دونالد ترامپ، آمریکا آغاز به خارج کردن نیروهایش از منطقه شمال شرق سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه کرد تا زمینه برای عملیات نظامی ترکیه آماده گردد.

در این راستا ترامپ خط و نشان هایی نیز برای اردوغان کشیده از جمله اینکه اگر اردوغان در سوریه پا را از حد خود فراتر بگذارد اقتصاد ترکیه را نیست و نابود می نماید.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 402

به "ورود کامیون های حامل یاری نظامی آمریکا به کردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود کامیون های حامل یاری نظامی آمریکا به کردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید