یوسف صفرا؛ ثروتمندترین بانکدار جهان

به گزارش بازیکده، خبرنگاران: یوسف صفرا، ثروتمندترین بانکدار جهان در سال 1938 در بیروت لبنان به دنیا آمد. خانواده مرموز صفرا برای دنبال کردن ریشه خود در صنعت اقتصادی، در سال 1952 به برزیل مهاجرت کرد و در این کشور مشغول به کار شد.

یوسف صفرا؛ ثروتمندترین بانکدار جهان

به گزارش خبرنگاران، خاندان صفرا بیش از یک قرن پیش، مورد اعتمادترین بانکداران امپراتوری عثمانی بودند و بین اسکندریه، حلب و استانبول تجارت را تسهیل می کردند. وقتی امپراتوری عثمانی از بین رفت، پدر یوسف به بیروت فرار کرد تا یک بانک دیگر تاسیس کند.

ادموند، برادر بزرگ تر یوسف که چهره درخشان و معروف خانواده بود، از 16 سالگی وارد کسب وکار خانوادگی شد و بعد از مدتی از آنها جدا شد. او ابتدا بانک توسعه تجارت در سوئیس و سپس نشنال بانک نیویورک را تاسیس کرد و چند سال بعد آن را به بانک HSBC فروخت. او بخش عمده ای از ثروتش را به بنیاد خیریه ادموند صفرا بخشید. ادموند در نهایت در یک حادثه مشکوک در منزلش در موناکو فرانسه از جهان رفت.

یوسف هم نهایتا به این عرصه ورود کرد و در دهه 60 میلادی بانک صفرا (Banco Safra) را به یاری برادر دیگرش موسی، در سائوپائولو تاسیس کرد. این بانک امروز هشتمین بانک بزرگ خصوصی برزیل محسوب می گردد و در 25 کشور در کل اروپا، آمریکای شاقتصادی و جنوبی، خدمات بانکداری ارائه می نماید. یوسف در سال 2019 سی و یکمین فرد ثروتمند جهان از سوی مجله فوربس اعلام شده است.

یوسف باقی مانده سهام شرکت های گروه صفرا را از برادرش موسی خرید. از جمله شرکت های زیرمجموعه این گروه می توان به بانک خصوصی ساراسین (Sarasin) سوئیس اشاره نمود که یوسف آن را به ارزش 1/ 1 میلیارد دلار خریداری کرد. او همچنین یک دفتر کاری در منهتن خریده که 285 میلیون دلار ارزش داشت. علاوه بر اینها، 50 درصد سهام برند معروف فراوری و توزیع موز چیکیتا، متعلق به گروه صفرا است.

یوسف صفرا چهار فرزند دارد که مدیریت بخشی از فعالیت های بانک های خود را به پسرانش سپرده است.

یوسف صفرا، ثروتمندترین بانکدار جهان در سال 1938 در بیروت لبنان به دنیا آمد. خانواده مرموز صفرا برای دنبال کردن ریشه خود در صنعت اقتصادی، در سال 1952 به برزیل مهاجرت کرد و در این کشور مشغول به کار شد.

مریم رضایی

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 548

به "یوسف صفرا؛ ثروتمندترین بانکدار جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوسف صفرا؛ ثروتمندترین بانکدار جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید