15 نکته برای آرایش تابستانی که زیبایی شما را در برابر عرق کردن مقاوم می نمایند

به گزارش بازیکده، فصل تابستان پر از چیزهای مجذوب کننده است جز آب شدن کرم پودر، سیاه شدن زیر چشم با ریمل و آرایشی که با عرق کردن خراب می شوند. برای اینکه در تابستان آرایشی زیبا و بادوام داشته باشید، باید نکاتی را رعایت کنید. با این نکات کمتر عرق می کنید و آرایش تابستانی شما برای مدت بیشتری دوام می آورد. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

15 نکته برای آرایش تابستانی که زیبایی شما را در برابر عرق کردن مقاوم می نمایند

نکاتی برای یک آرایش تابستانی با دوام و زیبا

برای داشتن یک آرایش تابستانی زیبا و بادوام باید چندین نکته را در نظر بگیرید؛ مثلا استفاده از رنگ های مناسب، استفاده از محصولات مناسب و کارهایی که باید قبل از آرایش کردن انجام دهید. در ادامه این چند نکته را اسم می کنیم تا در روزهای بلند و گرم تابستان، با وجود عرق کردن، بتوانید آرایش زیبا و ماندگاری داشته باشید.

1. صورت را پاکسازی و لایه برداری کنید

اولین قدم برای داشتن یک آرایش بی نقص، این است که صورت را کاملا تمیز و لایه برداری کنید. تمیز کردن و لایه برداری پوست باعث می گردد که منافذ پوست کاملا باز گردد و آلودگی داخل آن باقی نماند. بسته شدن منافذ پوست با آلودگی می تواند باعث چرب تر شدن پوست گردد و آرایش را خراب کند.

برای پاکسازی صورت می توانید از شوینده های لایه بردار بهره ببرید. برای از بین بردن موهای زاید صورت هم می توانید از تیغ مخصوص یا روش های دیگر مثل بند انداختن بهره ببرید. استفاده از تیغ باعث می گردد که لایه پوست های مرده ای که روی صورت واقع شده است، تمیز گردد. علاوه بر خانه، در آرایشگاه ها هم می توانید کار پاکسازی و لایه برداری پوست را انجام دهید.

2. از مرطوب نماینده مناسب بهره ببرید

روشی که با آن از پوست خود مراقبت می کنید، به میزان آرایش کردن اهمیت دارد. صبح ها از کرم مرطوب نماینده فاقد چربی برای تأمین رطوبت لازم پوست بهره ببرید. علاوه بر این از کرم پودرهای فاقد چربی بهره ببرید. در مجموع محصولاتی که فاقد چربی هستند، کمتر باعث می شوند که در طول روز صورت شما چرب و براق گردد؛ به خصوص در گرمای تابستان که عرق کردن باعث چرب تر شدن پوست می گردد.

اگر قصد دارید از کرم پودر بهره ببرید، نوع کرم پودر را در نظر بگیرید. برخی از کرم پودرها خاصیت مرطوب نمایندگی دارند. در نتیجه با وجود آن نیازی به کرم مرطوب نماینده ندارید. استفاده از کرم های چندمنظوره یاری می نماید تا تعداد محصولات آرایشی استفاده شده را کاهش دهید. استفاده از محصولات آرایشی کمتر، برای آرایش تابستانی بسیار مهم است.

3. از کرم ضدآفتاب بهره ببرید

علاوه بر تأمین رطوبت پوست، باید از پوست خود در برابر تابش آفتاب محافظت کنید. به خصوص در تابستان که تابش آفتاب شدید تر است. هر روز از کرم ضدآفتاب با SPF حدود 30 و بالاتر بهره ببرید. حتی زیر محصولات آرایشی حتما باید کرم ضدآفتاب بزنید.

نباید فراموش کنید که کرم ضدآفتاب را باید هر دو ساعت یک بار تجدید کنید. البته زمانی که آرایش دارید و بیرون از منزل هستید، ممکن است پاک کردن آرایش، تجدید ضدآفتاب و آرایش کردن مجدد، کار راحتی نباشد. به همین علت می توانید از کرم های ضدآفتابی که به شکل پودر هستند، روی آرایش خود بهره ببرید. به تازگی اسپری های ضدآفتاب هم فراوری شده اند که آن ها را هم می توانید روی سایر محصولات آرایشی بهره ببرید.

4. پرایمر خوب خریداری کنید

پرایمر یکی از محصولات آرایشی مجذوب کنندهی است که با یاری آن می توانید پوستی صاف تر داشته باشید. پرایمر را بعد از کرم مرطوب نماینده و قبل از آرایش صورت استفاده می نمایند. استفاده از آن چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد ولی تأثیر قابل توجهی در آرایش نهایی شما دارد. استفاده از پرایمر در تابستان اهمیت بیشتری دارد چون یاری می نماید که محصولات آرایشی بهتر روی پوست بمانند و آن ها را روی پوست نگه می دارد بدون اینکه احساس سنگینی روی پوست ایجاد کند.

پرایمرها به خاطر وجود موادی مثل هیالورونیک باعث صاف کردن چین و چروک پوست، حذف کردن لک ها می شوند و یاری می نمایند که آرایشی یک دست و تمیز داشته باشید. پرایمرها انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها مخصوص اطراف چشم هستند. اگر قصد دارید آرایش چیم مثل سایه داشته باشید، پرایمر مخصوص دور چشم هم تهیه کنید.

5. کمتر آرایش کنید

اگر دوست ندارید آرایش شما به خاطر گرما و عرق کرد خراب گردد، باید تا جایی که می توانید آرایش خود را مختصرتر کنید و از وسایل آرایشی کمتری بهره ببرید. مثلا به جای کرم ضدآفتاب، کرم مرطوب نماینده و کرم پودر می توانید فقط از یک کرم ضدآفتاب که رنگی باشد و خاصیت مرطوب نمایندگی دارد، بهره ببرید. برای تابستانی استفاده از مرطوب نماینده های رنگی و کمی کانسیلر کافی است.

هر چقدر مواد آرایشی روی صورت شما کمتر باشد، پوست شما فرصت بیشتری برای نفس کشیدن دارد و کمتر عرق می نماید.

6. از برنزر بهره ببرید

استفاده از برنزر باعث می گردد که چشم های شما درشت تر و دندان ها سفیدتر به نظر برسند. چهره همه با افزودن کمی رنگ گرم به آرایش، مجذوب کننده تر می گردد. برای اینکه چهره شما بعد از استفاه از برنزر هم طبیعی و زیبا به نظر برسد، از آن فقط روی نقاطی از پوست بهره ببرید که بالاتر از سایر نقاط هستند؛ یعنی جاهایی که به طور طبیعی، نور بیشتر به آن ها می تابد مثلا بالای پیشانی، روی استخوان گونه ها، چانه و بینی. اگر تمام پستی ها و بلندی های صورت را با برنزر بپوسانید، ظاهری غیرطبیعی در پوست ایجاد می گردد.

برنزرهای پودری را به راحتی می توانید بهره ببرید و در گرمای تابستان، کمتر جابه جا می شوند. در مجموع محصولات آرایشی پودری برای شرایطی مثل تابستان که احتمال عرق کردن بسیار زیاد است، انتخاب بهتری هستند.

7. از محصولات آرایشی براق استفاده نکنید

بیشتر افراد استفاده از وسایل آرایشی براق را دوست دارند و معتقدند که کمی برق و درخشندگی، ظاهر را مجذوب کننده تر می نماید. اما در تابستان، رطوبت و عرق باعث می گردد که چهر ه شما در حالت عادی هم براق گردد. اگر از محصولات آرایشی براق هم بهره ببرید، بیشتر از قبل، عرق نموده به نظر می رسید. برای تابستان، آرایش مات مناسب تر است.

8. رنگ های کمتر و خنثی تری بهره ببرید

رنگ های غلیظ و متنوع و پررنگ در جای خودشان می توانند برای آرایش کردن مناسب باشند اما برای تابستان، استفاده از رنگ های متنوع با شدت زیاد، مجذوب کننده نیست. برای آرایش چشم و لب، از رنگ های ملایم تر بهره ببرید. زیر رژلب می توانید از خط لب بهره ببرید تا آرایش لب در جای خود باقی بماند. در مجموع در تابستان باید در استفاده از رنگ های خاص زیاده روی کنید.

9. دوام سایه چشم را بیشتر کنید

برای اینکه سایه چشم شما دوام بیشتری داشته باشد، زیر آن از کرم های دور چشم استفاده نکنید. به جای آن می توانید از پرایمر مخصوص چشم یا پنکیک بهره ببرید. پرایمر یک پایه مستحکم برای سایه چشم ایجاد می نماید. از سایه های پودری بهره ببرید و در نهایت می توانید روی آن اسپری فیکساتور برای تثبیت آرایش بزنید. در مجموع هر چقدر که از محصولات کرمی کمتری بهره ببرید، دوام آرایش شما در تابستان بیشتر می گردد.

10. از رژ گونه پودری استفاده نکنید

استفاده از رژ گونه پودری در تابستان که احتمال عرق کردن زیاد است، باعث می گردد رژ گونه تکه تکه شده و آرایش شما را خراب کند. رژ گونه هایی که پودری نیستند برای استفاده در هوای گرم، مناسب تر است. انواع رژگونه به شکل ژل و کرمی در بازار وجود دارد.

11. رژ لب را با بالم لب جایگزین کنید

به جای رژ لب های سنگین و کرمی می توانید از بالم لب های سبک بهره ببرید. اگر می خواهید کمی هم رنگ به لب های خود بدهید، بالم لب های رنگی را انتخاب کنید. بالم لب ها معولا سبک تر هستند و رنگ های ملایم و زیبایی دارند. علاوه بر این، بالم لب خاصیت مرطوب نمایندگی دارد و از خشک شدن لب ها جلوگیری می نماید.

12. از محصولات ضدآب بهره ببرید

این روزها محصولات آرایشی تنوع بسیار زیادی دارند. تقریبا همه محصولات آرایشی را می توانید در نوع ضدآب هم تهیه کنید. اگر نمی توانید تمام محصولات آرایشی را ضدآب خریداری کنید، سعی کنید لوازم پرمصرف را ضدآب خریداری کنید؛ مثلا ریمل، کرم پودر و…

13. لوازم آرایشی کوچک همراه ببرید

برای اینکه در عکس ها، چهره شما چرب و براق به نظر نرسد، لوازم آرایشی در ابعاد کوچک همراه خودتان ببرید. هر زمان که آرایش شما خراب شد می توانید دوباره آن را تجدید کنید. می توانید از پودرهای فیکس نماینده آرایش، پودرها و اسپری های مات نماینده بهره ببرید. یکی دیگر از روش هایی که می توانید بهره ببرید، کاغذها و دستمال های کوچک مخصوص جذب چربی صورت است. این وسایل را همراه داشته باشید تا بتوانید مسائل آرایشی را زود حل کنید.

14. از اسپری فیکساتور بهره ببرید

آخرین قدمی که در آرایش تابستانی باید بردارید، استفاده از اسپری های تثبیت نماینده آرایش است. این اسپری ها هم باعث می شوند که آرایش برای مدت بیشتری دوام بیاورد و هم ظاهر مات و مجذوب کنندهی به آرایش می دهد. خوشبختانه اسپری های تثبیت نماینده تنوع زیادی دارند و متناسب با نوع پوست خودتان می توانید بهتری محصول را انتخاب کنید.

15. از رنگ های متنوع و روشن بهره ببرید

یکی از ویژگی های آرایش تابستانی، استفاده از رنگ های شاد و متنوع است. در عین حال که در استفاده از لوازم آرایشی افراط نمی کنید، سعی کنید در استفاده از رنگ ها خلاق باشید و خودتان را محدود نکنید. مثلا برای سایه چشم می توانید از رنگ های روشن و شاد و مجذوب کننده بهره ببرید.

جمع بندی

در تابستان، عرق کردن باعث می گردد که آرایش صورت خیلی زود خراب گردد. برای پیشگیری از این مشکل، قبل از هر چیز سعی کنید محصولات آرایشی باکیفیت و مناسب خریداری کنید؛ مثلا پرایمر، ریمل های ضدآب، مرطوب نماینده های فاقد چربی و…

در نهایت نباید فراموش کنید که در تابستان نباید در استفاده از محصولات آرایشی زیاده روی کنید. سعی کنید با کمترین مواد آرایشی، صورت را آرایش کنید و استفاده از محصولات آرایشی را به حداقل برسانید.

منبع: Goodhousekeeping

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1683

به "15 نکته برای آرایش تابستانی که زیبایی شما را در برابر عرق کردن مقاوم می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 نکته برای آرایش تابستانی که زیبایی شما را در برابر عرق کردن مقاوم می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید