5 فیلم کمدی برتر جیمی لی کرتیس که نباید از دست بدهید

به گزارش بازیکده، جیمی لی کرتیس در سال 1978 با هالووین جان کارپنتر وارد سینما شد. او خیلی زود به یک ستاره در ژانر ترسناک تبدیل شد تا این که در دهه 80 میلادی ژانرهای دیگر را هم امتحان کرد.

5 فیلم کمدی برتر جیمی لی کرتیس که نباید از دست بدهید

او دختر زوج ایده آل هالیوود، تونی کرتیس و جنت لی است و فهمیدن این که استعدادهای او از کجا ریشه می گیرد، خیلی سخت نیست. جیمی لی جدا از پدر و مادر مشهورش، حرفه ای بلند مدت داشته و هر نقشش محبوب تر از نقش قبلی است. او یک رزومه پربار از فیلم های مختلف دارد اما بد نیست 5 مورد از اجراهای برتر کمدی او را با هم بررسی کنیم.

5. اماکن تجاری (Trading Places)

  • کارگردان: جان لندیس
  • بازیگران: جیمی لی کرتیس، ادی مورفی، دن آیکروید
  • تاریخ انتشار: 1983
  • امتیاز راتن تومیتوز: 88 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.5 از 10

دو میلیاردر تصمیم می گیرند با جابه جا کردن زندگی یک کلاهبردار خیابانی به نام بیلی ری ولنتاین (ادی مورفی) و یک ثروتمند فارغ التحصیل هاروارد، لوئیس وینتورپ (دن آیکروید) یک آزمایش اجتماعی، صرفا محض خنده و هیجان انجام دهند. بیلی ری با پول و شغل نوش پیشرفت می نماید اما لوئیس بدون هیچ مهارتی، گم می شود تا این که با اوفلیا (کرتیس)، یک دختر باهوش که به درماندگی او ترحم می نماید آشنا می شود. اوفلیا موافقت می نماید تا به او کمک نماید که زندگی خود را پس بگیرد. لوئیس نه تنها محل زندگی اوفلیا بلکه حرفه او را هم که وی بعدا از آن کناره گیری می نماید، تمسخر می نماید.

اوفلیا باهوش و جنگنده است و از اوضاع زندگی خود خجالت نمی کشد. مهم تر از همه، او به لوئیس به عنوان یک منبع تجاری نگاه می نماید، نه بیشتر و در انجام کار خود، زمانی برای قضاوت ندارد. کرتیس لایه هایی به شخصیت اوفلیا می بخشد که تک بعدی هستند و وینتورپ نیز عاشق همین لایه ها و خصوصیات شخصیتی می شود. اوفلیا یکی از اعضای ارزشمند تیم آن ها می شود و این مهارت های بقای اوست که در سرانجام، به کمک بیلی ری و لوئیس می آید و جلوی نابودی آن ها را می گیرد. (لازم به ذکر است که به دلیل قدمت فیلم ، برخی از شوخی های آن از مد افتاده اند).

بهترین دیالوگ جیمی: به هر حال، غذا و اجاره تنها چیزهایی نیستند که هزینه دارند. باید هزینه خوابیدن روی مبل را هم پرداخت کنی.

4. یک ماهی به نام واندا (A Fish Called Wanda)

  • کارگردان: چارلز کریچتون
  • بازیگران: جیمی لی کرتیس، کوین کلاین، جان کلیس
  • تاریخ انتشار: 1988
  • امتیاز راتن تومیتوز: 96 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.5 از 10

آیا کسی هست که یک فیلم خوب سرقت محور قدیمی را دوست نداشته باشد؟ کافی است از چند بازیگر فیلم مونتی پایتون (جان کلیس و مایکل پیلین) و هم چنین کوین کلاین که بازی او در این فیلم، شایسته اسکار بود استفاده کنید تا فیلمی پیروز داشته باشید. همه این ها عالی هستند اما فیلم بدون کرتیس که نقش واندا را بازی می نماید، هیچ چیزی نیست. تشخیص این که واندا به عنوان یک زن کلاهبردار واقعا به چه کسی وفادار می ماند، سخت است. او در فیلم، هر مردی را اغوا و با تمام نقاط ضعف آن ها بازی می نماید و در عین حال سعی دارد پول خوبی به جیب بزند و آینده خودش را تضمین کند. از همان ابتدا تعیین است که مانند بقیه آثار دیگر کرتیس، واندا نقش محوری فیلم است. (در این جا نیز مانند فیلم اماکن تجاری، همه جوک ها و جملات خنده دار، با گذر زمان، مجذوب کنندهیت خود را از دست داده اند)

بهترین دیالوگ جیمی: احمق خطاب کردن تو توهین به افراد احمق است. من گوسفندانی را می شناسم که می توانند تو را گول بزنند. حتی لباس های من نیز ضریب هوشی بالاتری نسبت به تو دارند اما تو فکر می کنی یک روشنفکر هستی، مگر نه میمون؟

3. دروغ های حقیقی (True Lies)

  • کارگردان: جیمز کامرون
  • بازیگران: جیمی لی کرتیس، آرنولد شوارتزنگر، تیا کرر
  • تاریخ انتشار: 1994
  • امتیاز راتن تومیتوز: 71 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.2 از 10

هلن (کرتیس) فکر می نماید که یک زندگی کسل کننده با هری (آرنولد شوارتزنگر) دارد اما همسرش در واقع یک جاسوس است. وقتی هری مجبور می شود به او بگوید که واقعا چه کسی است، هلن بلافاصله وارد جهانی فتنه ها و خطرات بین المللی شوهرش می شود و همان هیجانی را که احساس می کرد کم دارد تجربه می نماید. کرتیس حتی در کنار یکی از (به معنای واقعی کلمه) بزرگ ترین ستاره های اکشن جهان نیز، به خوبی در دروغ های حقیقی می درخشد. اوج صحنه و اجرای کمدی او جایی است که در اتاق هتل به شکلی خنده دار و جالب می رقصد. کرتیس در نقش هلن، عالی عمل می نماید، او در ابتدا یک زن خانه دار بی حوصله است، در هنگام حرف زدن با یک غریبه مرموز (بیل پکستون) استرس می گیرد و بعد از فهمیدن این که شوهرش یک جاسوس فوق العاده است، عصبانی و در عین حال، هیجان زده می شود و همین تنوع شخصیتی اوست که فیلم را به یکی از بهترین آثار اکشن دهه 90 میلادی تبدیل کرده است.

بهترین دیالوگ جیمی: من با رمبو ازدواج کرده ام.

2. جمعه عجیب (Freaky Friday)

  • کارگردان: مارک واترز
  • بازیگران: لیندسی لوهان، جیمی لی کرتیس، چاد مایکل مورای
  • تاریخ انتشار: 2003
  • امتیاز راتن تومیتوز: 88 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.2 از 10

فیلم های با مضمون تغییر و جابه جایی (بدن ها) یک فرمول تعیین دارند اما همیشه (به طور غیرقابل توضیحی) محبوب هستند. در این مورد، جای تس (کرتیس) که اخیرا بیوه شده است و دخترش، آنا (لیندسی لوهان) با یکدیگر عوض می شود و سپس شاهد همان طرح معمول هستیم: تس مسائل نوجوانانه دخترش را بهتر درک می نماید و آنا متوجه می شود که نامزد نو مادرش چندان هم بد نیست.

فیلم، قابل پیش بینی اما دیدنیی است و به لطف بازی های خوب کرتیس و لوهان کاملا مجذوب کننده به نظر می رسد. جیمی لی که نقش یک نوجوان را به تصویر می کشد، یکی از بهترین اجراهای کمدی خود را به نمایش می گذارد. او یک شخصیت آبکی نیست، بلکه به شکلی واقعی از این که کسی او را درک نمی نماید عصبانی می شود. هماهنگی و ارتباط او با لوهان شبیه یک مادر و دختر معمولی است اما در نهایت، غم و عشق موجود، آن ها را به هم پیوند می دهد. گاهی اوقات جابه جایی و تغییر جایگاه، همان چیزی است که برای درک شرایط یکدیگر لازم داریم.

بهترین دیالوگ جیمی: عصب کشی؟ این عادلانه نیست، آن ها دندان های من نیستند.

1. کریسمس در کنار خانواده کرنک (Christmas with the Kranks)

  • کارگردان: جو راث
  • بازیگران: جیمی لی کرتیس، تیم آلن، جولی گونزالو
  • تاریخ انتشار: 2004
  • امتیاز راتن تومیتوز: 5 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 5.4 از 10

لوتر (تیم آلن) و نورا کرنک (کرتیس) در آستانه کریسمس، پس از رفتن دخترشان (جولی گونزالو) به سپاه صلح در پرو، می خواهند تعطیلات خود را بگذرانند. لوتر پیشنهاد می نماید به جای برگزاری جشن و تزئینات سالانه کریسمس، به سفر دریایی بروند. نورا تمایلی به رها کردن سنت های خود ندارد اما دوست دارد تا چیزی کاملا نو را برای آرام کردن قلبش امتحان کند. دخترشان در آخرین لحظه تصمیم می گیرد آن ها را غافلگیر کند و نامزد پرویی نوش (رنه لاوان) را برای دیدن شگفتی کریسمس در خانه و محله والدینش، به آن جا بیاورد و خانواده کرنک نیز باید عجله کنند تا قبل از رسیدن او، حال و هوای کریسمس را تداعی کنند. کرتیس در زمان انجام کارها، جدی می شود و تمام مسئولیت ها را بر عهده می گیرد. نورا کرنک در این فیلم کریسمسی کم تر دیده شده، احساسات مختلفی را تجربه می نماید و بازی کرتیس، نشانگر مادری است که صمیمانه یاد می گیرد که چگونه با نبود فرزندش و زندگی نو خود کنار بیاید.

بهترین دیالوگ جیمی: شکلات سفید را فراموش کردی!

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1831

به "5 فیلم کمدی برتر جیمی لی کرتیس که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 فیلم کمدی برتر جیمی لی کرتیس که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید