79 اثر تاریخی و گردشگری شهرستان گالیکش ثبت ملی شد

به گزارش بازیکده، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گالیکش گفت: تا به امروز 79 اثر تاریخی و گردشگری شهرستان گالیکش ثبت ملی شده و 9 اثر دیگر نیز در حال نقشه برداری است.

79 اثر تاریخی و گردشگری شهرستان گالیکش ثبت ملی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا 2021 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران از گالیکش، مریم آتابای صبح امروز در حاشیه افتتاح آکادمی و نمایشگاه صنایع دستی با چرم در جمع خبرنگاران گفت: در راستای ایجاد کارگاه های فراوریی صنایع دستی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان، پروانه 2 کارگاه فراوریی را در زمینه گلیم بافی و پوشاک سنتی بلوچ صادر نموده و این افراد برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی شدند.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای اقتصاد مقاومتی، روستاهایی که ظرفیت و پتانسیل لازم برای ایجاد صنایع دستی را دارند شناسایی شده اند که در این راستا در امسال، پروانه فراوری انفرادی برای مشاغل خانگی در رشته های ابریشم بافی، گلیم بافی، نمدمالی، چرم، معرق کاری، انواع سوزن دوزی، قلاب بافی و غیره برای 290 نفر صادر شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گالیکش ادامه داد: یکی از برنامه های در دستور کار این اداره این است که با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای، افرادی که آموزش های این مرکز را دیدند و از میراث فرهنگی پروانه فراوری انفرادی را دریافت کردند و اشتغالزائی دارند بتوانیم بیمه کنیم که تا به امروز 40 نفر از این افراد شناسایی و بیمه شدند.

آتابای گفت: ابریشم بافی، پیله کشی و ابریشم کشی در شهرستان گالیکش سابقه دیرینه دارد و در کوشش هستیم این شهرستان را قطب ابریشم بافی و گردشگری معرفی کنیم، به همین منظور در بحث گردشگری و ساماندهی اقامتگاه های مسافران، در ورودی استان گلستان از سمت گالیکش طرح بومی گردی را در روستای تنگراه فعال کردیم و تا به امروز 8 موافقت اصولی صورت گرفته و برای اخذ تسهیلات به بانک سینا با سود 4 درصد معرفی شدند تا این اقامتگاه ها توسعه و یا ایجاد گردد که در تعطیلات نوروز هم این اداره نمایشگاه های صنایع دستی به صورت آلاچیق دایر می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گالیکش توضیح داد: تا به امروز 79 اثر در شهرستان گالیکش ثبت ملی شده است و 9 اثر دیگر در حال نقشه برداری است که امیدواریم تا بهمن امسال به ثبت برسد.

آتابای اظهار کرد: غار کیارام، امامزاده حسن، آبشار فارسیان و بومی گردی قوشه چشمه جزء 9 اثر گردشگری هستند که بنا داریم برای توسعه و جذب گردشگر بومی گردی صنایع دستی و ایجاد بازارچه و امکانات رفاهی را این مناطق گردشگری گسترش دهیم.

وی در زمینه ایجاد هتل در این شهرستان گفت: از آنجائی که شهرستان گالیکش راستا پرتردد مسافران در طول سال است، 2 هتل در حال ساخت است که یکی از آن ها در حال راه اندازی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 645

به "79 اثر تاریخی و گردشگری شهرستان گالیکش ثبت ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "79 اثر تاریخی و گردشگری شهرستان گالیکش ثبت ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید