شروع بهره برداری از طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در 11 استان سیل خیز کشور

به گزارش بازیکده، با شروع بهره برداری از طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در 11 استان سیل خیز کشور، 200 میلیون مترمکعب سیل مهار می گردد.

شروع بهره برداری از طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در 11 استان سیل خیز کشور

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران طی ماه های مهر و آبان امسال هر هفته 48 هزار هکتار طرح آبخیزداری و آبخوانداری در 24 نقطه بحرانی سیل خیز در 11 استان با هدف پیشگیری از خسارت سیل به مرحله بهره برداری می رسد.

بر اساس این گزارش، اعتبار این طرح ها از محل صندوق توسعه ملی به مبلغ 260 میلیارد تومان تأمین شده است و حجم عملیات مکانیکی اجرا شده در مناطق بحرانی بالغ بر دو میلیون و 300 هزار هکتار و عملیات بیولوژیک و بیومکانیکی 5700 هکتار است.

اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری با توجه به کارکردهای مثبت قادر است از خسارت سیل و ورود رسوب به کانون های جمعیتی، شهری و روستایی و همچنین از خسارت وارده به زیرساخت ها، تاسیسات، راه های مواصلاتی و اراضی کشاورزی جلوگیری کند.

تغذیه آبخوان ها و سفره های زیر زمینی، تقویت آب چاه ها و چشمه سارها و قنات، ایجاد پایداری در فراوری محصولات کشاورزی و عرصه های منابع طبیعی و پایداری در سکونتگاه های روستایی از جمله اهدافی است که سازمان جنگل ها با اجرای طرح های آبخیزداری در سال جهش فراوری به دنبال آن است.

این اقدام با رویکرد جدید سازمان جنگل ها در فروردین ماه امسال به منابع طبیعی استان ها ابلاغ و ظرف مدت شش ماه و قبل از آغاز بارندگی پاییزی به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، استان ایلام نخستین استانی است که طرح های آبخیزداری و آبخوانداری با حضور رییس سازمان جنگل ها، استاندار و مسئولان استانی در آن افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1174

به "شروع بهره برداری از طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در 11 استان سیل خیز کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بهره برداری از طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در 11 استان سیل خیز کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید