اتحادیه اروپا و آمریکا سیاست خود درباره روسیه را هماهنگ می نمایند

به گزارش بازیکده، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه آمریکا در ملاقات روز گذشته در بروکسل، توافق کردند که کوشش های خود علیه رفتارهای چالش برانگیز روسیه را هماهنگ نمایند.

اتحادیه اروپا و آمریکا سیاست خود درباره روسیه را هماهنگ می نمایند

با ما سفر کنید و با ارزان تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا در سرانجام مذاکرات روز چهارشنبه خود با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل بیان کرد که اتحادیه اروپا و ایالات متحده توافق نموده اند که کوشش های خود علیه رفتارهای مقابله آمیز روسیه را هماهنگ نمایند.

در بیانیه ای که در سایت رسمی اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است: نماینده عالی اتحادیه اروپا سیاست خارجی و وزیر خارجه آمریکا تصمیم قطعی خود برای نشان دادن واکنش های هماهنگ شده به رفتارهای چالش برانگیز روسیه، از جمله ادامه سیاست تهاجمی علیه اوکراین و گرجستان، تهدیدات سایبری و همچنین انتشار اطلاعات نادرست و دخالت در فرایند انتخابات در سایر کشورها، را مورد تأیید قرار دادند.

طبق این اطلاعات، دو مقام بلندپایه آمریکایی و اروپایی همچنین توافق کردند که اقدامات برای پاسخ گویی به گویا کاهش سیاست مستقل و محدودیت های اجتماعی و عدم آزادی رسانه ای گروهی را با یکدیگر هماهنگ نمایند. البته بروکسل و واشنگتن همچنان حاضر هستند تا با مقامات مسکو در مورد مسائلی که منافع متقابل را تأمین می نماید، همکاری داشته باشند.

روز گذشته وزیر خارجه آمریکا، روسیه، چین، ایران و کره شمالی را تهدیدات نظامی کنونی برای کشورهای غربی نامیده بود. به عقیده بلینکن، روسیه و چین با فعالیت روزافزونی کوشش می نمایند تا از منابع طبیعی و فناوری های موجود برای اعمال فشار بر ایالات متحده و متحدانش استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1502

به "اتحادیه اروپا و آمریکا سیاست خود درباره روسیه را هماهنگ می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا و آمریکا سیاست خود درباره روسیه را هماهنگ می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید