اردوغان آمادگی برای اعزام نظامیان ترکیه به لیبی را تکرار کرد

به گزارش بازیکده، رئیس جمهور ترکیه با تکرار آمادگی این کشور برای اعزام نیروی نظامی به لیبی، گفت همکاری ها بین آنکارا و طرابلس توسعه می یابد.

اردوغان آمادگی برای اعزام نظامیان ترکیه به لیبی را تکرار کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) مجددا تمایل خود برای اعزام نیروی نظامی به لیبی را ابراز کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی اردوغان طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت وتوسعه گفت: ما برای تسریع همکاری ها بین ترکیه و لیبی (دولت مستقر در طرابلس) کوشش می کنیم و آمادگی خود را برای یاری در هر زمانی که احتیاج داشته باشند به طرف لیبیایی اعلام نموده ایم.

اردوغان در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع بحران سوریه پرداخته و طرح ایجاد منطقه امن در شمال این کشور پرداخته و گفت: اگر پیروز شویم شهرهایی را برای آوارگان در منطقه امن بسازیم، این مدلی تاریخی خواهد شد که با ترکیه شروع شده است.

وی همچنین از انفعال کشورهای اروپایی در یاری به ترکیه برای مقابله با بحران حرکت مهاجران به اروپا انتقاد نموده و گفت کشورهای پیشرفته غربی و بعضی کشورهای ثروتمند عربی تا کنون نتوانسته اند با بحران پناهجویان مقابله نمایند.

رئیس جمهور ترکیه در این باره شرح داد: حتی کشورهایی با پیشرفته ترین اقتصاد هم به درخواست ها برای بازسازی منطقه امن [در شمال سوریه] پاسخ ندادند و ما هنوز منتظریم تا دعوتمان را اجابت نمایند.

اردوغان همچنین اضافه نمود: مشکل های جهانی را فقط به وسیله همکاری و همبستگی جهانی می توان حل کرد، پس فرار جهانیان از مشکل مهاجران، آن را مرتفع نمی کند.

وی در حالی از آمادگی برای اعزام نیروی نظامی به لیبی می گوید که پیشتر مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفته بود آنکارا فعلا برنامه ای برای این کار نداشته و طرابلس نیز از آنها درخواستی ننموده اند.

پیش از این، اردوغان و فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی 27 نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان روبرو شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر دولت السراج از اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 589

به "اردوغان آمادگی برای اعزام نظامیان ترکیه به لیبی را تکرار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان آمادگی برای اعزام نظامیان ترکیه به لیبی را تکرار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید