ارزشیابی دانش آموزان در دوران تعطیلی مدارس با مشکل روبرو شده است

به گزارش بازیکده، عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ارزشیابی دانش آموزان در دوران تعطیلی مدارس با مسائل جدی روبرو شده و با توجه به دلسوزی های اولیاء؛ ارزشیابی دانش آموزان نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

ارزشیابی دانش آموزان در دوران تعطیلی مدارس با مشکل روبرو شده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، جواد نوبختی عضو شورای عالی آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس در شرایط کرونا، گفت: تعطیلی مدارس آسیب های جبران ناپذیری به آموزش دانش آموزان و سرمایه های اجتماعی کشور می زند، در بعضی از کشورها مدارس آخرین گزینه هستند که برای پیش گیری از کرونا، تعطیل می شوند.

وی اضافه کرد: ارزشیابی دانش آموزان در دوران تعطیلی مدارس با مسائل جدی روبرو شده و با توجه به دلسوزی های اولیاء؛ ارزشیابی دانش آموزان نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان چالش های نظام آموزشی در دو سطح خرد و کلان، گفت: نظام تعلیم و تربیت در بحث چالش کلان آموزشی و پرورشی باید به ضرورت های تحول در آموزش و پرورش و عدم آمادگی عوامل آموزشی برای وارد شدن به فضای مجازی توجه و دقت لازم را داشته باشد.

نوبختی اضافه کرد: ضعف زیرساخت های لازم برای آموزش مجازی نیز یکی از دلایلی است که باید آموزش ها حضوری باشد اگرچه شبکه شاد در 8 ماه کاری خود اکنون به عنوان یک اپلیکیشن قوی مطرح است اما جای آموزش حضوری را نمی گیرد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد: تمرکز کردن بر استفاده از یک روش و شیوه خاص برای آموزش دانش آموزان از دیگر چالش های نظام آموزشی محسوب می گردد.

وی با اشاره به دیگر چالش های تعطیلی مدارس، گفت: افت تحصیلی، ترک تحصیل، نبود زیرساخت های لازم، عدم آگاهی و دانش کافی برای استفاده از فضای مجازی از جمله چالش های خرد تعطیلی مدارس در دوران کرونا است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص، گفت: کمبود نیروی انسانی توانمند، ماهر و متخصص که بتواند جوابگوی نیازهای آموزش مجازی دانش آموزان باشد در این حوزه به وضوح روشن است.

نوبختی با تاکید بر آموزش حضوری، گفت: اثر تربیت اجتماعی با آموزش مجازی کم می گردد، مهم ترین آسیبی که در پایه اول ابتدایی که زمان شکل گیری شخصیت افراد است را دچار مشکل جدی می نماید؛ تربیت نادرست است.

وی اضافه کرد: آسیب در سلامت روان دانش آموزان می تواند یکی دیگر از عوامل مجازی بودن آموزش هاست، اگر چه برای سلامت جسمی دانش آموزان طرح کوچ را اجرا کردیم اما سلامت روان آنان نیز مهم است.

نوبختی با اشاره به لزوم آموزش سواد رسانه ای، تاکید نمود: برای به روزآوری دانش معلمان و کادر اداری نیز باید با برگزاری کارگاه ها و دوره های ضمن خدمت و فراوری محتوای آموزشی این کار را انجام داد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در سرانجام تاکید نمود: معتقدم با توجه به شرایط و شرایط متفاوت کشور از لحاظ بیماری کرونا؛ کلاس های درس دانش آموزان باید حضوری، با رعایت پروتکل های بهداشتی، گروه بندی مناسب و در کنار استفاده از شبکه شاد و رسانه ملی دایر گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1421

به "ارزشیابی دانش آموزان در دوران تعطیلی مدارس با مشکل روبرو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزشیابی دانش آموزان در دوران تعطیلی مدارس با مشکل روبرو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید