استفاده از تجارب سالمندان و بازنشستگان در زمینه های مختلف آموزشی و تربیتی

به گزارش بازیکده، تهران (پانا) - مشاور وزیر در امور بازنشستگان گفت باید از تجارب سالمندان و بازنشستگان در زمینه های مختلف آموزشی و تربیتی بهره گرفته گردد.

استفاده از تجارب سالمندان و بازنشستگان در زمینه های مختلف آموزشی و تربیتی

احمد صافی ضمن تبریک هفته تکریم سالمندان، اظهار کرد: سالمندی فرصت است نه تهدید؛ اگرانسان در جوانی سبک زندگی سالمی داشته باشد، در دوران سالمندی می تواند موفقیت را تجربه کند.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های منطقی در دوران جوانی، می توانیم در دوران بازنشستگی از سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی خوبی برخوردار باشیم.

صافی ادامه داد: سرشماری های اجرا شده در کشور نشان می دهد که تعداد سالمندان در ایران رو به افزایش است، بنابراین موضوع و مسائل سالمندان از موضوعات مهم کشور بوده و خواهد بود و از این رو شورایی تحت اسم شورای عالی سالمندان در ایران تشکیل شده که وزرای متعددی از جمله وزیر آموزش و پرورش، در این شورا عضو هستند.

مشاور وزیر در امور بازنشستگان توضیح داد: با کوشش های گسترده، برای اولین بار سند ملی سالمندان، از سوی دبیرخانه شورای ملی سالمندان تصویب شده و از سوی سازمان برنامه و بودجه و معاون رییس جمهور برای اجرا به تمام وزارتخانه ها و نهادها ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: ارتقای سطح فرهنگی جامعه در مورد پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان، تقویت حمایت های اجتماعی برای ارتقای سرمایه اجتماعی، توسعه زیرساخت های مورد احتیاج در امور سالمندان و معین منابع اقتصادی پایدار برای نظام حمایتی از سالمندان از اهداف مهم ذکر شده در این سند، است.

صافی توضیح داد: این دستاورد، نقطه عطفی در جهت توجه به بازنشستگان در دوره سالمندی است. هم اکنون برنامه های مختلفی در جهت توجه به بازنشستگان و سالمندان تدارک دیده شده از جمله: دریافت تجارت بازنشستگان و افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند تا بتوانیم از این افراد با تجربه در راستای اجرای سندتحول آموزش و پرورش استفاده کنیم.

مشاور وزیر در امور بازنشستگان گفت: توجه به بازنشستگاندر برنامه شاد هم مورد تأکید قرار گرفته است و مقرر شده بعضی برنامه های شاد به گونه ای باشد که بازنشستگان هم بتوانند در این برنامه ها مشارکت نموده و تجارب خود را مطرح نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1765

به "استفاده از تجارب سالمندان و بازنشستگان در زمینه های مختلف آموزشی و تربیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از تجارب سالمندان و بازنشستگان در زمینه های مختلف آموزشی و تربیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید