افتتاح نمایشگاه عکس و کارت پستال های دوره قاجار در موزه ماسوله

به گزارش بازیکده، هم زمان با هفته میراث فرهنگی نمایشگاه تصاویر و کارت پستال های تاریخی دوره قاجار افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه عکس و کارت پستال های دوره قاجار در موزه ماسوله

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شهرود امیر انتخابی با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه به همت مجموعه دار تمبر و سکه -مدال ، کارت پستال، اسناد و وسایل مردم شناسی استان برگزار شده است و شامل 80 قطعه کارت پستال مربوط به دوره قاجار از دوره ناصرالدین شاه تا دوره احمد شاه است که در معرض نمایش قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه افزود: در سیر تحول کارت پستال های ایران به ترتیب از نقوش شیر و خورشید، تصاویر پادشاهان، بناهای قدیمی مربوط به میراث شهرها، تصاویر بانوان روی کارت ها و سپس تصاویر مردان مناطق مختلف ایران بوده است که در این نمایشگاه اسناد مربوط به هر دوره به تفکیک به نمایش درآمده است.

او ادامه داد: در کنار نمایش این کارت پستال ها از تصاویر قدیمی رشت ، بندرانزلی و پیربازار نیز رو نمایی شد، این نمایشگاه به مدت یک ماه در محل موزه ماسوله برقرار است و علاقه مندان می توانند جهت بازدید از نمایشگاه مراجعه نمایند.

امیر انتخابی با اشاره به ابلاغ اعتبار 5 میلیارد ریال از سوی دولت گفت: ره آورد سفر رییس جمهور و هیات همراه به گیلان ابلاغ اعتبار 5 میلیارد ریال به این اداره کل در راستای ثبت جهانی ماسوله بوده است.

او همچنین تجهیز و تکمیل موزه ماسوله ، حمایت از صنایع دستی ماسوله به ویژه چموش به عنوان صنایع دستی مختص مردم ماسوله و مشخص تکلیف وضعیت موانع موجود در جهت ثبت جهانی ماسوله از جمله اقداماتی دانست که در امسال اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان برای آن برنامه دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 230

به "افتتاح نمایشگاه عکس و کارت پستال های دوره قاجار در موزه ماسوله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایشگاه عکس و کارت پستال های دوره قاجار در موزه ماسوله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید