افزایش قیمت و آزادسازی نرخ لبنیات به نام کاهش قیمت

به گزارش بازیکده، وزیر جهاد کشاورزی با اعلام خبری بیان کرد که قیمت لبنیات 10 درصد از روز شنبه کاهش می یابد، اما به فاصله کمی سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت که این کاهش قیمت تنها شامل سه محصول شیر با بسته بندی پلاستیکی 900 گرمی، شیر 2.5 کیلوگرمی کم چرب و پنیر UF400 گرمی می گردد.

افزایش قیمت و آزادسازی نرخ لبنیات به نام کاهش قیمت

به گزارش تسنیم، اما مسئله ای که از آن به اسم کاهش 10 درصدی قیمت لبنیات یاد می گردد در واقع افزایش نرخ مصوب 3 محصول لبنی پرمصرف و آزادسازی قیمت دیگر محصولات است و انجمن صنایع لبنی همکاری واقعی برای کاهش قیمت ها نداشته است.

بر اساس نامه دبیر انجمن صنایع لبنی به اعضای خود سه محصول شیر با بسته بندی پلاستیکی 900 گرمی، ماست 2.5 کیلوگرمی کم چرب و پنیر UF400 گرمی به ترتیب 7400 تومان، 30600 تومان و 20000 تومان است و مابقی محصولات از این پس شامل قیمت گذاری دستوری نیستند.

قیمت لبنیات آزاد شد؟

بعلاوه در این نامه اشاره شده است که کاهش قیمت این سه محصول دستوری نیست و جنبه ارشادی دارد.

با مقایسه این قیمت ها با قیمت های مصوب قبلی معین می گردد که نه تنها قیمت این سه محصول کاهش نیافته اند بلکه افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

در آبان ماه سال گذشته بود که قیمت لبنیات 40 درصد افزایش یافت و با مقایسه این قیمت ها واقعیت افزایش قیمت اخیر محصولات لبنی معین می گردد.

قیمت ماست دو و نیم کیلوگرم دبه کم چرب 21000 تومان، شیر نایلون 5400 تومان و پنیر 400 گرمی کاپ 14500 تومان اعلام شده بود.

بنابر این گزارش کاهش قیمتی 10 درصدی که اکنون از آن یاد می گردد در واقع کاهش قیمت در مقایسه با افزایش قیمت خودسرانه ای است که صنایع لبنی در مرداد ماه سال جاری اعمال کردند.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی در آن مقطع گفت: برنامه مصوبی برای افزایش قیمت لبنیات وجود ندارد و افرایش قیمت اعمال شده محصولات لبنی به وسیله خود صنایع صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: به علت افزایش رسمی نرخ شیر خام و بعلاوه سایر عوامل فراوری قیمت تمام شده محصولات لبنی افزایش یافته است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1771

به "افزایش قیمت و آزادسازی نرخ لبنیات به نام کاهش قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت و آزادسازی نرخ لبنیات به نام کاهش قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید