انعقاد قرارداد یک شرکت خودروسازی با یک مجموعه دانش بنیان

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، علیرضا عشقی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص کارکرد و ویژگی های مجموعه CVVT کاربردی در صنعت خودروسازی گفت: CVVT قطعه ای است که روی میل بادامک خودرو نصب می گردد و زمان حرکات بادامک ها و سوپاپ های خودرو را تنظیم و بهینه می نماید.

انعقاد قرارداد یک شرکت خودروسازی با یک مجموعه دانش بنیان

وی افزایش راندمان و بهره وری و کاهش مصرف سوخت را از دیگر مزیت های استفاده از این قطعه در خودرو اظهار داشت که تا به امروز به صورت واردات، تامین شده است.

مدیرعامل گفت: ما با یک شرکت آسیایی که صاحب برند در فراوری این قطعه خودرویی است، توافقاتی کردیم که بخشی از دانش فنی آن را از این شرکت اخذ کنیم و مابقی را در داخل کشور خودمان به فراوری برسانیم. این رویه از خروج ارز از کشور جلوگیری می نماید و برآورد شده که حدود 50 یورو ارزبری برای هر خودرو، با ساخت این محصول به وجود می آید.

وی اعلام کرد: ما طی پنج سال گذشته خرید خارجی همه قطعات فلزی که به روش متالوژی پودری ساخته می شوند را صفر کردیم و خودمان آن را با کیفیت و قیمت رقابتی فراوری می کنیم. قیمتی که به خودروساز اعلام نموده ایم، کمتر از قیمت مشابه خارجی است.

عشقی اضافه نمود: با فرصتی که در اختیار داریم و در صورت یاری صندوق نوآوری و شکوفایی می توانیم نیمه دوم سال جاری خط فراوری خود را با همه امکانات شامل تجهیزات فراوریی و دستگاه ها، راه اندازی کنیم و خودروساز را از واردات مجموعه CVVT بی احتیاج کنیم.

وی گفت: صندوق نوآوری در حوزه سرمایه در گردش از ما حمایت نموده؛ اما باز هم احتیاجمند حمایت اقتصادی در بخش سرمایه گذاری ثابت هستیم چرا که بازار هدف ما سایر خودروسازان کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور و توسعه اشتغال پایداردر این واحد فراوریی دانش بنیان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1787

به "انعقاد قرارداد یک شرکت خودروسازی با یک مجموعه دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد قرارداد یک شرکت خودروسازی با یک مجموعه دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید