انگلیس تجهیزات هواوی را ذخیره می نماید

به گزارش بازیکده، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مقامات امنیتی انگلیس به اپراتورهای مخابراتی انگلیس اعلام نموده اند تجهیزات هواوی را ذخیره نمایند زیرا بیم آن می رود که تحریم های آمریکا توانایی این شرکت چینی برای نگهداری و فراوری قطعات اساسی را محدود کند.

انگلیس تجهیزات هواوی را ذخیره می نماید

در ژانویه امسال میلادی انگلیس بیان کرد برای توسعه شبکه 5G با هواوی همکاری می نماید، اما نقش این شرکت چینی محدود خواهد بود. از آن موقع تا به امروز آمریکا بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور و چند تن از نمایندگان حزب وی را به دلیل همکاری با هواوی تحت فشار قرار داده است. این نمایندگان ادعا می نمایند استفاده از تجهیزات هواوی ریسک امنیتی به همراه دارد. از سوی دیگر هواوی نیز این اتهامات را رد نموده است.

اکنون مقامات مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس مشغول آنالیز تاثیر اقدامات اخیر آمریکا هستند. این اقدامات با هدف محدود کردن توانایی هواوی برای دسترسی به میکروتراشه های پیشرفته ای وضع شده که در تجهیزات 5G و موبایل های آن استفاده می گردد.

به گفته 3 منبع مطلع، مقامات ارشد این مرکز طی نامه ای به اپراتورهای موبایل انگلیس از جمله ودا فون اعلام نموده اند ذخایری کافی از قطعات اضافی تمام تجهیزات هواوی که در توسعه شبکه 5G به کار می رود،تهیه نمایند.

همچنین در این نامه روی افزایش ریسک مربوط به استفاده از تجهیزات هواوی و توانایی شرکت ها برای فراهم کردن آپدیت های این تجهیزات تحت فشار تحریم های آمریکا نیز تاکید شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1005

به "انگلیس تجهیزات هواوی را ذخیره می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس تجهیزات هواوی را ذخیره می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید