بازگشایی تاسیسات گردشگری گیلان تکذیب شد

به گزارش بازیکده، سرپرست معاونت گردشگری گیلان خبر بازگشایی تاسیسات گردشگری این استان را تکذیب کرد و آن را شایعه خواند.

بازگشایی تاسیسات گردشگری گیلان تکذیب شد

منصور هادی پور اظهارکرد: طبق مصوبات کمیته مبارزه با کرونا، مراکز اقامتی و گردشگری استان گیلان تا اطلاع ثانوی نمی توانند هیچگونه خدمات گردشگری به مسافران ارائه دهند.

هادی پور گفت: ادامه تعطیلی تاسیسات گردشگری دستور موکد استاندار گیلان و این دستور تا اطلاع ثانوی لازم الاجراست.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در ماه های اسفند و فروردین اوج فعالیت مراکز گردشگری برای جذب گردشگران خارجی و داخلی بود، با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن مراکز و تأسیسات گردشگری به دلیل قطع زنجیره انتقال آن، آسیب های اقتصادی زیادی به این بخش وارد شده است.

سرپرست معاونت گردشگری گیلان اعلام کرد: 90 پروژه گردشگری در استان تکمیل و آماده بهره برداری بود که به علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده است.

هادی پور اضافه کرد: پس از طی بحران بیماری کرونا، 42 واحد اقامتگاه بوم گردی با حجم سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای 135 نفر به بهره برداری خواهد رسید که از این تعداد 4 واحد به شهرستان رشت اختصاص دارد.

سرپرست معاونت گردشگری گیلان یادآور شد: سال گذشته موافقت اصولی 12 طرح بوم گردی در رشت صادر و ساخت این واحدها شروع شده که در سال های 1399 و 1400 به بهره برداری خواهند رسید.

گیلان دارای 107 هتل، 33 هتل آپارتمان، 81 مجتمع گردشگری، 49 مهمانپذیر، یک هزار و 688 خانه مسافر، 30 مجتمع سرگرمی تفریحی، 74 اقامتگاه بومگردی، 360 بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و 28 اسکله گردشگری دریایی است.

منبع: ایرنا

منبع: چمدان
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 925

به "بازگشایی تاسیسات گردشگری گیلان تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی تاسیسات گردشگری گیلان تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید