با این فیلم ها سفر کنید

به گزارش بازیکده، بسیاری از مکان های مشهور جهان شهرت خود را مدیون صنعت سینما هستند. فیلم ها می توانند مکانی معمولی را به یکی از جذاب ترین بخش های توریستی یک کشور تبدیل نمایند. معروف ترین خیابان های پاریس، نیویورک، لندن، رم، تهران و خیلی از شهرهای دیگر همان هایی هستند که فیلم ها در آنها خاطره ساخته اند. فیلم خوب این قدرت را دارد که الهام بخش شما باشد. شاید برایتان پیش آمده باشد که با دیدن فیلمی مشتاق شوید روی شخصیت تان کار کنید، کار خاصی را انجام دهید یا هوس سفر به مقصدی خاص به سرتان بزند.

با این فیلم ها سفر کنید

8 فیلم الهام بخشی که با دیدنشان دلتان هوس سفر می نماید!

گم شده در ترجمه (Lost In Translation)

چه عاشق کشور ژاپن و فرهنگ غنی آن باشید و چه علاقه ای به آن نداشته باشید، فیلم گم شده در ترجمه شما را مجذوب خودش می نماید. این فیلم که در سال 2003 روی پرده سینماها به نمایش درآمد، یکی از پیروز ترین آثار سینمایی سوفیا کاپولا است که داستان آن در شهر پُرجنب وجوش توکیو می گذرد. موقعیت های خنده داری که در نتیجه تفاوت های فرهنگی و بلدنبودن زبان مقصد پیش می آید، کنار تجربه های جالب شخصیت اصلی فیلم -در طول اقامتش در شهر توکیو- باعث می گردد هوس سفر به شهری متفاوت و تازه به سرتان بزند. این فیلم جوایز متعددی از جمله گلدن گلوب، اسکار، بفتا و سزار را برای بهترین فیلم نامه، بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن و مرد دریافت نموده است.

میس سان شاین کوچولو (Little Miss Sunshine)

میس سان شاین کوچولو یکی از پیروز ترین کمدی درام های جشنواره ساندنس (Sundance) است که جوایز زیادی -مانند اسکار و گلدن گلوب- را از آن خود نموده است. داستان فیلم که در سال 2006 اکران شد، درباره دختر کوچکی است که برای برنده شدن در مسابقه میس سانشاین با خانواده اش راهی سفری جاده ای به کالیفرنیا می گردد. حال و هوای یک سفر خانوادگی و جاده ای که با لحظات زیبا، تلخ و شیرین و حسی در هم آمیخته شده اند، آن قدر شما را درگیر می نمایند که پس از سرانجام فیلم احساس می کنید واقعا از یک سفر جاده ای به خانه برگشته اید!

بیشتر بخوانید : وی اف اس گلوبال چیست و چه کار می کند؟

کوکو (CoCo)

خودتان را برای یک سفر لذت بخش به مکزیک آماده کنید! انیمیشن زیبا و پیروز کوکو در سال 2017 به روی پرده سینماها رفت و خیلی زود به یکی از پیروز ترین انیمیشن های سال تبدیل شد. داستان کوکو درباره پسربچه ا ی مکزیکی است که با وجود مخالفت های خانواده اش میخواهد موزیسین پیروزی بگردد. آواز و موسیقی مکزیکی، فرهنگ مکزیک، تصاویر رنگارنگ و لهجه مکزیکی بامزه کاراکترهای این انیمیشن شما را حسابی هیجان زده می نماید. کوکو جایزه های زیادی از جمله اسکار، گلدن گلوب و سزار را در کارنامه اش دارد

وحشی (Wild)

فیلم وحشی یکی از پیروز ترین فیلم های سفر و ماجراجویی است که در چند سال گذشته ساخته شده است. داستان این فیلم (یک ماجرای واقعی) که براساس کتابی با همین نام ساخته شده، در خصوص زنی جوان است که پس از مرگ مادرش به تنهایی به سفری طولانی در طبیعت می رود. چالش هایی که این زن با آنها روبه رو می گردد، درس هایی که از این سفر می گیرد و لحظه های دردناک و لذت بخشی که تجربه می نماید برای هر انسانی الهام بخش است.

تعطیلات رمی (Roman Holiday)

بد نیست یکی از معروف ترین شهرهای جهان را از دریچه یک فیلم کلاسیک سیاه و سفید ببینیم. فیلم تعطیلات رمی با بازی آدری هپبورن یکی از جذاب ترین فیلم های کلاسیک هالیوود است. داستان فیلم در شهر زیبای رم می گذرد. ماجرای فیلم از آن جایی آغاز می گردد که پرنسس جوانی که از وظایف حکومتی و تشریفات خسته شده، تصمیم می گیرد از کاخ خارج گردد و جهانی واقعی رم را از نزدیک تجربه کند.

ملکه (Queen)

ملکه یک فیلم پیروز بالیوودی است. داستان فیلم در خصوص زن جوانی است که بعد از به هم خوردن مراسم ازدواجش تصمیم می گیرد به تنهایی به ماه عسل برود. این فیلم یکی از بهترین نمونه های سفردرمانی است! خیابان های رنگارنگ دهلی، گشت و گذار در خیابان های پاریس و آمستردام، هیجان، ماجراجویی و کنارآمدن با مسائل در این فیلم باعث می گردد هوس سفری ماجراجویانه به سرتان بزند.

بیشتر بخوانید : برای ویزای فرانسه باید چه کار کنیم؟

بخور، عبادت کن، عشق بورز (Eat Pray Love)

بخور، عبادت کن، عشق بورز شما را به سفری جذاب از ایتالیا تا هند و اندونزی می برد. مدت زمان این فیلم 2 ساعت و 13 دقیقه است، با این وجود به قدری درگیر زیبایی ها و تجربه های سفر لیز -شخصیت اصلی داستان- می شوید که گذر زمان را حس نمی کنید. داستان این فیلم (یک ماجرای واقعی) که براساس رمانی با همین نام ساخته شده، در خصوص زنی به نام لیز یا همان الیزابت است که پس از طلاق از همسرش و با داشتن مشکل افسردگی راهی سفری طولانی مدت به سه کشور مختلف می گردد. بخور، عبادت کن، عشق بورز با به تصویر کشیدن خوراکی های خوشمزه ایتالیایی، تمرین یوگا و مراقبه در هند و لذت بردن از زندگی در شهر ساحلی بالی، الهام بخش سفری پُرماجراست.

ویکی، کریستینا، بارسلونا (Vicky Cristina Barcelona)

شهر زیبای بارسلونا و سبک زندگی هنرمندانه در اسپانیا را از دریچه دوربین وودی آلن ببینید. ویکی، کریستینا، بارسلونا داستان سفر دو دختر به نام های ویکتوریا و کریستینا به شهر زیبای بارسلون است. این فیلم شما را به سفری دوست داشتنی، پرماجرا و جذاب در شهر زیبای بارسلون می برد.اتفاقاتی که در طول سفر ویکی و کریستینا به اسپانیا می افتد و تجربه ی زندگی اروپایی، انگیزه سفری وودی آلنی را در شما ایجاد می نماید.

منبع: هیپوتریپ
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 239

به "با این فیلم ها سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این فیلم ها سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید