با مصرف این نوشیدنی خسته می شوید

به گزارش بازیکده، تهران (پانا) - کافئین محرکی است که در نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای بعلاوه نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه های گازدار یافت می گردد.

با مصرف این نوشیدنی خسته می شوید

به گزارش فرتاک نیوز،نیمه عمر کافئین حدود 4 تا 6 ساعت است، به این معنی که بدن شما نیمی از میزان کافئین مصرفی را در این مدت پردازش می نماید و 6 ساعت پس از مصرف کافئین، همچنان اثرات کافئین مانند احساس هوشیاری یا بیداری را احساس می کنید.بنابراین اگر می خواهید از ساعت 9 شب به رختخواب بروید، باید نوشیدن کافئین را حداکثر بعد از ساعت 3 بعدازظهر متوقف کنید.

طبق مطالعات صورت گرفته به وسیله محققان، نوشیدن یک اسپرسو دوبل می تواند چرخه طبیعی خواب بدن شما را تا یک ساعت از بین ببرد.

علیرغم ایجاد احساس هوشیاری و بیداری، کافئین بیش از حد به دو علت می تواند باعث احساس خستگی گردد؛ اولین مورد این است که کافئین می تواند برنامه خواب شما را مختل کند چون شما به میزان کافی استراحت نمی کنید و مورد دوم کافئین آدنوزین را مسدود می نماید، ماده شیمیایی که شما را خسته می نماید.

آدنوزین تجمع می یابد سپس وقتی کافئین از بین می رود، به یکباره آزاد و باعث می گردد واقعا احساس خستگی کنید.

کارشناسان توصیه می نمایند که چای و قهوه خود را به چای و قهوه بدون کافئین تغییر دهید یا اگر باعث خستگی شما می گردد، کافئین را به تدریج حذف کنید.

نتایج این تحقیق در نشریه Science Translational Medicine منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2002

به "با مصرف این نوشیدنی خسته می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مصرف این نوشیدنی خسته می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید