تامین انواع ماسک های طبی توسط 15 فراوری کننده در کشور

به گزارش بازیکده، اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای از تامین انواع ماسک های طبی توسط 15 تولیدکننده در کشور اطلاع داد.

تامین انواع ماسک های طبی توسط 15 فراوری کننده در کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبدا، در اطلاعیه اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو بیان شده است: این ماسک ها دارای پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو هستند. میزان فراوری و کیفیت (انواع ماسک های طبی) فراوریات داخلی که واجد پروانه ساخت هستند، جوابگوی احتیاج داخل کشور است.

سازمان بهداشت جهانی، در شرایط شیوع بیماری های واگیر، استفاده از ماسک های طبی را برای عموم توصیه نمی نماید و صرفا استفاده از آنها را برای کارکنان مراکز درمانی، افرادی که در تماس مکرر و مستقیم با بیماران آلوده هستند و برای بیماران مبتلا پیشنهاد می نماید.

عموم مردم در صورت توصیه و تشخیص پزشک باید از ماسک های طبی استفاده نمایند و جهت تهیه ماسک های معتبر می توانند به داروخانه های سطح کشور مراجعه نمایند.

ماسک های مورد استفاده در مراکز درمانی با عنوان ماسک های جراحی شناخته می شوند که کاربرد آنها برای کاهش انتقال ریزذرات به سیستم تنفسی بوده و در اتاق های عمل و در جراحی ها به کار گرفته می شوند.

ماسک های N95 نوعی ماسک تخصصی است که در صورت لزوم برای کارکنان حرفه ای که احتمال برخورد مستمر و مستقیم با بیماران دارند استفاده می گردد و جهت کاهش احتمال ورود ذرات با ابعاد کوچک تر به سیستم تنفسی طراحی شده است.

هیچ کدام از ماسک ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت و یا ویروس را تضمین نمی نمایند. لذا در شرایط شیوع بیماری ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون، عدم تماس دست ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 689

به "تامین انواع ماسک های طبی توسط 15 فراوری کننده در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین انواع ماسک های طبی توسط 15 فراوری کننده در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید