تسهیلات اقتصادی زنان روستایی و عشایر پرداخت شد

به گزارش بازیکده، معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: تسهیلات اقتصادی برای ازدواج زنان روستایی و عشایر پرداخت شده است.

تسهیلات اقتصادی زنان روستایی و عشایر پرداخت شد

خانم انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان درهمایش زنان روستایی و عشایری گفت: تجرد دختران روستایی بسیار بیشتر از شهری است به همین منظور تسهیلات مالی برای ازدواج زنان روستایی و عشایر از سال گذشته در حال پرداخت است.

به گفته او، از مهر ماه سال جاری این تسهیلات به ازدواج زنان منطقه ها شهری اعطا می گردد.

خزعلی می گوید: بنابر آمار سال 95، 10 میلیون نفر از زنان در روستا زندگی می نمایند که میانگین سن ازدواج آنها 23 سال است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان گفت: 90 درصد افرادکشور باسواد هستند اما این آمار در بخش زنان روستایی و عشایر پایین تر است به همین منظور در دولت سیزدهم اعتبارات ویژه ای برای بازماندگان از تحصیل زنان روستایی در نظر گرفته شده است تا همه افراد از سواد بهره مند شوند.

به گفته او، در برنامه هفتم ، اعتبارات و تسهیلات لازم برای توانمند سازی و کارآفرینی و بازاررسانی و صادرات محصولات زنان روستایی در نظر گرفته شده است.

خزعلی درباره خدمات پزشکی در منطقه ها روستایی گفت:در منطقه ها روستایی و عشایری با کمبود پزشکان متخصصین و اورژانس هاوایی روبرو هستیم که برای تامین این احتیاجمندی های روستا ها اقدام می گردد.

معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: طی سال های گذشته پشتیبانی از صندوق های خرد روستایی داشتیم و تسهیلاتی به کارآفرینان در 15 استان دادیم تا زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بگیرند و پایداری شغل را تامین نمایند.

خزعلی گفت: سال گذشته در همین روز بود که وعده وام زوجین روستایی داده شد و احتیاج است که پشتیبانی لازم برای ازدواج روستاییان انجام گردد. برای مسکن دهه 60 انتظار می رود که قدم هایی برداشته گردد.

خبرنگاران مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2099

به "تسهیلات اقتصادی زنان روستایی و عشایر پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات اقتصادی زنان روستایی و عشایر پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید