کوشش آبه شینزو برای گسترش صلح و تامین نفت ، روحانی شب یلدا به ژاپن می رود

به گزارش بازیکده، نخست وزیر ژاپن هدف از سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران را به این کشور کوشش برای گسترش صلح در منطقه و خاتمه دادن به بن بست هسته ای ایران و آمریکا بیان کرد.

کوشش آبه شینزو برای گسترش صلح و تامین نفت ، روحانی شب یلدا به ژاپن می رود

از وبلاگ پرواز شیراز دیدن فرمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آبه شینزو که اواخر بهار سال جاری به تهران آمده بود، حدود 10 روز دیگر در توکیو میزبان دکتر حسن روحانی خواهد بود. هر چند نخست وزیر ژاپن در سخنان اخیر خود زمان دقیق سفر رئیس جمهوری ایران را به توکیو تعیین نکرد اما رسانه های ژاپنی معتقدند این سفر روزهای 20 یا 21 دسامبر انجام می گردد که همزمان است با خاتمه پاییز و روحانی به احتمال فراوان شب یلدا در ژاپن خواهد بود.

آبه شینزو با اشاره به اینکه توکیو در حال برنامه ریزی برای میزبانی از رئیس جمهوری ایران است، اضافه نمود: با پیگیری پیاپی و تبادل نظر به کوشش های دیپلماتیک خود برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن و دستیابی به ثبات در منطقه ادامه می دهیم. گفته می گردد مقام های سیاسی ژاپن سفر روحانی را با همتایان خود در آمریکا هماهنگ نموده و پس از آن خبر این سفر را به رسانه ها داده اند.

بیش از 80 درصد نفت مورد احتیاج ژاپن از ایران تامین می گردد و دولت ژاپن در کوشش برای رهایی از تحریم های آمریکا میخواهد نقشی پررنگ تر در بهبود روابط میان تهران و واشنگتن ایفا نماید. هر چند رئیس جمهوری ایران و دیگر مقام های سیاسی بارها اعلام نموده اند با برداشته شدن تحریم ها و بازگشتن آمریکا به برجام، بلافاصله باب مذاکره با طرف آمریکایی باز می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 564

به "کوشش آبه شینزو برای گسترش صلح و تامین نفت ، روحانی شب یلدا به ژاپن می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آبه شینزو برای گسترش صلح و تامین نفت ، روحانی شب یلدا به ژاپن می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید