تمرینات ورزشی ممکن است از بیماری آلزایمر جلوگیری کند

به گزارش بازیکده، شواهد به دست آمده از چندین آنالیز بیانگر آن است، فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی ممکن است آغاز بیماری آلزایمر را به تأخیر انداخته و یا از آن جلوگیری کند.

تمرینات ورزشی ممکن است از بیماری آلزایمر جلوگیری کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، شواهد به دست آمده از چندین آنالیز بیانگر آن است، فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی ممکن است آغاز بیماری آلزایمر (AD) را به تأخیر انداخته و یا از آن جلوگیری کند.

به گفته کارشناسان، درافراد مسن، تمرینات هوازی باعث افزایش حجم ماده خاکستری و سفید و جریان خون و بهبود عملکرد حافظه می گردد.

محققان می گویند، فعالیت بدنی می تواند به پیشگیری از بیماری آلزایمر یاری کند، اما تحقیقات تازه نشان می دهد که ورزش های هوازی ممکن است کُندی انقباض در هیپوکامپ (قسمتی از مغز که در بخش حافظه موثر است) را به همراه داشته باشد و از این طریق به پیشگیری از زوال عقل یاری کند.

پژوهش های انجام شده بعلاوه بیانگر آن است، Cathepsin B (CTSB) کاتپسین در افراد مسن که ورزش هوازی انجام می دهند، پس از 26 هفته افزایش یافته است.

این مطالعه که در مجله Frontiers in Endocrinology منتشر شد، نشان داد ارتباط مثبت بین CTSB و شناخت و تعدیل قابل توجه متابولیت های چربی در زوال عقل، از تأثیرات مفید آموزش ورزش بر عملکرد مغز و سلامت مغز در افراد بدون علامت در معرض خطر پشتیبانی می نماید.

توانایی مقدار گیری اثرات ورزش بر نشانگرهای زیستی سیستمیک مرتبط با خطر ابتلا به AD و ارتباط آنها با تغییرات کلیدی متابولومیک ممکن است اقدامات پیشگیری، نظارت و درمان را در پی داشته باشد.

https://www.hindustantimes.com/lifestyle/health/exercise-training-may-prevent-the-onset-of-alzheimer-s-disease-says-study-101624153601199.html

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1645

به "تمرینات ورزشی ممکن است از بیماری آلزایمر جلوگیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرینات ورزشی ممکن است از بیماری آلزایمر جلوگیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید