تمیز کردن گام به گام برای برطرف بوی یخچال

به گزارش بازیکده، یخچال ها در حین استفاده بعضی از بوها را جمع می نمایند و با گذشت زمان بوی نامطبوعی که منحصر به یخچال است منتشر می گردد. علت اصلی بوی یخچال این است که مواد غذایی داخل آن کهنه شده و بوی آن در یخچال نفوذ می نماید. بعلاوه باکتری ها و میکروب ها روی سطوحی با رطوبت بالا رشد نموده و یخچال ها محیط مناسبی را برای رشد آنها فراهم می نمایند. بنابراین ، برای یک خانه و آشپزخانه سالم تر، تمیز کردن یخچال باید به بخشی از روال تمیز کردن آشپزخانه شما تبدیل گردد. در این مقاله مراحل تمیز کردن انواع یخچال را برای رفع شدن بوی داخل آن آنالیز می کنیم. با ما همراه شوید.

تمیز کردن گام به گام برای برطرف بوی یخچال

اولین اقدام برای تمیز کردن یخچال

برای تمیز کردن یخچال ، ابتدا به سراغ منبعی بروید که بو را منتشر می نماید. اگر یخچال شما به دلیل مواد غذایی فاسد بو می دهد ، حذف آن غذاها ممکن است مشکل را حل نماید. با این حال ، از آنجایی که قفسه های شیشه ای و سطوح پلاستیکی یخچال می توانند حاوی میکروب باشند ، باید فورا آنها را تمیز کنید ؛ به خصوص اگر مواد غذایی روی یخچال شما ریخته شود. علاوه بر این ، گردش هوا نیز به خلاص شدن از شر بوی بد یاری می نماید.

مراحل تمیز کردن یخچال

در ادامه به نکاتی برای تمیز کردن یخچال می پردازیم تا همواره یخچالی بدون بو و تمیز داشته باشید. برای جلوگیری از بوی یخچال خود می توانید این نکات را دنبال کنید.

توجه- برای بوهای یخچال ناشی از کپک ، کاهش دما می تواند مشکل را حل نماید ؛ زیرا سرما رشد کپک را به تاخیر می اندازد.

مرحله 1- غذای فاسد را دور بریزید

برای تمیز کردن یخچال ، ابتدا باید غذای فاسد شده را شناسایی کنید. گاهی اوقات دلیل فساد مواد غذایی می تواند یک خطای الکتریکی نیز باشد. بیرون آوردن مواد غذایی که عامل اصلی بوی بد آن است از یخچال باعث تسکین آنی می شود ؛ اما نباید به همین جا بسنده کنید. بهتر است همه چیز را آنالیز نموده و غذاهایی که فاسد شده و بو می دهند را از یخچال جدا نمایید.

مرحله 2- مواد غذایی را بیرون بیاورید

برترین راه برای تمیز کردن یخچال این است که تمام مواد غذایی را از آن خارج کنید. با خالی کردن قفسه های جیب در در آغاز نموده و سپس همه چیز را از قفسه ها ، کشوها ، سینی خنک کننده و بخش فریزر بردارید.

توجه - غذاهای فاسد شدنی را که باید سرد نگه دارید. تا زمانی که کار تمیز کردن یخچال به خاتمه برسد ، آنها را در فریزر نگهداری کنید تا از فاسد شدن آنها به دلیل ماندن زیاد در دمای اتاق جلوگیری شود.

مرحله 3- تمام قفسه ها و محفظه های یخچال را بردارید

زمانی که قفسه ها و کشوها خالی شدند ، ابتدا تمام وسایل جداشدنی را از یخچال خارج نموده و تمیز کنید. علاوه بر این ، هنگامی که قفسه ها و پارتیشن ها حذف می شوند ، تمیز کردن بدنه داخلی یخچال بسیار آسان تر می شود.

مرحله 4- داخل یخچال را تمیز کنید

قبل از آغاز به تمیز کردن یخچال ، باید آن را خاموش نموده و از برق جدا کنید. سپس با آب و چند قطره صابون ظرفشویی یک مایع پاک کننده یخچال درست کنید. اسفنج خیس را در آب فرو کنید و تمام سطوح داخل یخچال را پاک نمایید. نباید فراموش کنید که داخل یخچال را با یک دستمال تمیز ، خشک و بدون پرز کاملاً خشک کنید.

مرحله 5- قفسه ها ، کشوها و محفظه ها را تمیز نمایید

برای تمیز کردن یخچال ، قسمت های جداشدنی مانند قفسه ها و کشوهای داخل سینک را می توان در سینک شست. این قسمت ها را مانند شستن ظروف با مالش آرام با اسفنج ظرفشویی بشویید. به شیارها و پارتیشن های بین عناصر پلاستیکی و شیشه ای توجه کنید. در اینجا تجمع کثیفی بیشتری وجود دارد و برای این کار باید این قسمت ها را به طور ویژه پاک نمایید. سپس کشوها و قفسه ها را با آب فراوان کاملاً بشویید. برای قفسه هایی که خیلی بزرگ هستند و نمی توانند روی سینک قرار بگیرند ، یک پارچه یا اسفنج تمیز را در آب خیس نموده و از آن برای شست و شوی به جای مانده صابون استفاده نمایید. قبل از تعویض قفسه ها و کشوها ، اجازه دهید خشک شود یا با یک پارچه تمیز بدون پرز پاک کنید.

مرحله 6- استفاده از ظروف کوچک برای سازماندهی میوه و سبزیجات

اکنون زمان آن است که قبل از قرار دادن مواد غذایی آنها را سازماندهی کنید تا از یخچال خود به طور منظم بهره ببرید. برترین راه برای تمیز کردن یخچال این است که میوه ها و سبزیجات را در ظروف کوچک در بسته نگهداری نمایید. به این ترتیب اگر سبزی یا میوه ای خراب شود کافی است درب اش را بردارید و آن را تمیز کنید. بوی آنها به داخل یخچال نمی رسد. علاوه بر این ، نگهداری مواد غذایی در ظروف و شیشه های کوچک کار شما را در هنگام استفاده از یخچال آسان می نماید.

مرحله 7- غذاها را داخل یخچال مرتب کنید

در ادامه مراحل تمیز کردن یخچال ، از گذاشتن مواد غذایی در ظروف باز در داخل یخچال خودداری کنید ؛ زیرا تراکم می تواند سریع تر پوسیده شده و باعث بوی بد یخچال شود. از ظروف دربسته استفاده نمایید یا روی ظروف باز را با فیلم چسبناک بپوشانید تا از تجمع رطوبت در آنها جلوگیری کنید. نکته دیگر این است که غذاهایی را که باید زود خورده شوند جلوی قفسه ها قرار دهید تا نمایان گردند. غذاهایی را که ماندگاری بیشتری دارند در پشت قرار دهید. چیزهایی را که بیشتر می خورید در جایی نگهداری کنید که بتوانید سریع تر به آنها دسترسی داشته باشید.

راه های مفید برای نگهداری مواد غذایی در یخچال

بعلاوه می توانید هنگام نگهداری مواد غذایی از قوانین ساده ای پیروی کنید تا احتمال پوسیدگی و بوی بد را کاهش دهید. به عنوان مثال ، به جامانده هایی که در یخچال گذاشته اید ، اگر ظرف سه روز خورده نشوند ، دور ریخته شوند. برچسب زدن ظروف غذا با تاریخ انقضا یکی دیگر از راه های مفید برای اطمینان از نگهداری مواد غذایی قدیمی یا تاریخ مصرف گذشته در یخچال است.

اگر با وجود تمیز کردن یخچال خود بوی کهنه مواد غذایی وجود دارد ، یکی از مواد طبیعی ذکر شده در زیر را امتحان کنید تا بو را از بین ببرید.

جوش شیرین یکی از برترین خوشبوکننده ها برای یخچال های بدبو است. یک کاسه جوش شیرین را برای چند ساعت در یخچال نگه دارید تا بوی کهنه گرفته شود.

لیمو می تواند به تازه شدن هوای کهنه یخچال یاری کند. چند لیمو را برش دهید و در ظرفی در یخچال بگذارید تا بوی مرکبات داخل آن پخش شود.

سرکه یکی دیگر از خوشبو کننده های موثر است. قفسه ها و کشوها را با رقیق کردن آنها با آب پاک کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 2143

به "تمیز کردن گام به گام برای برطرف بوی یخچال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمیز کردن گام به گام برای برطرف بوی یخچال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید