توافقنامه قطر محور ملاقات نماینده ویژه آمریکا با معاون سیاسی طالبان

به گزارش بازیکده، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که نماینده ویژه آمریکا با معاون سیاسی طالبان درباره اجرای کامل مفاد توافقنامه قطر ملاقات و گفت وگو کردند.

توافقنامه قطر محور ملاقات نماینده ویژه آمریکا با معاون سیاسی طالبان

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی طالبان در دوحه درباره مسائلی مانند توافقنامه طرفین و آزادسازی زندانیان گفت وگو کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این ملاقات ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو نیز حضور داشت.

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توئییترش نوشت که در این ملاقات درباره اجرای توافق نامه صلح طالبان و آمریکا تاکید شد.

وی اضافه کرد: هیئت های آمریکا و طالبان همچنین موضوعاتی مانند بمباران، عملیات های تهاجمی، برخورد با زندانیان، عملیات های شبانه و آزادی زندانیان همچنین خارج شدن طالبان از فهرست سیاه مذاکره کردند.

خلیلزاد تا به امروز درباره این ملاقات اظهارنظری نکرده است اما روز گذشته هشدار داد که دریچه توافق سیاسی برای رسیدن به صلح در افغانستان همیشه گشوده نیست.

وی در بیانیه ای اظهارداشت: من با این ناامیدی به منطقه بازگشته ام که با وجود تعهدات مبنی بر کاهش خشونت، این کار نشده است.

هفته گذشته رسول طالب عضو تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان گفته بود که زمان زیادی وجود ندارد، باید هرچه زودتر باید بعضی بحث ها سرانجام یابد و دو طرف به مسائل مهم و اساسی از جمله تهیه دستور کار مذاکرات، آتش بس و توقف جنگ مذاکره نمایند.

گروه های تماس دولت افغانستان و طالبان با گذشت حدود هفت هفته هنوز نتوانسته اند دستورکاری برای مذاکرات بین الافغانی معین نمایند و اختلاف ها همچنان باقی است.

رایزنی ها و ملاقاتهای گاه و بیگاه خلیلزاد نیز با طالبان و نمایندگان دولت افغانستان تا به امروز نتوانسته است این بن بست را بشکند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1178

به "توافقنامه قطر محور ملاقات نماینده ویژه آمریکا با معاون سیاسی طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقنامه قطر محور ملاقات نماینده ویژه آمریکا با معاون سیاسی طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید