تونس سطح آماده باش در مرز با لیبی را افزایش داد

به گزارش بازیکده، ارتش تونس در واکنش به تحولات نظامی در لیبی، سطح امنیتی در مرز خود با این کشور را افزایش داد.

تونس سطح آماده باش در مرز با لیبی را افزایش داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش تونس امروز یکشنبه بیان کرد که سطح آماده باش در مرز با کشور لیبی را به دلیل تحولاتی که در این کشور در جریان است، افزایش می دهد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این تصمیم ارتش تونس در واکنش به ایجاد موج های احتمالی از آوارگان است که با شدید شدن درگیری ها بین نیروهای شرق و غرب لیبی ممکن است به سوی مرز با تونس به راه بیفتد.

یک مقام نظامی که هویتش فاش نشد به اسکای نیوز عربی گفت: تجهیزات امنیتی از مناطق مختلف تونس برای تشدید بازرسی گذرگاه ها گسیل شده تا از ورود هرگونه سلاح به کشور ممانعت به عمل بیاید.

موقعیت مرز تونس با لیبی

هم اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی مجلس طُبرُق در شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و دولت در طرابلس تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست.

سازمان ملل، دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج، مستقر در طرابلس را به رسمیت می شناسد اما شبه نظامیان شرق، تحت فشار عربستان و مصر سعی دارند، با زور نظامی، پایتخت را تصرف نمایند. جنگ شرق و غرب لیبی از بهار گذشته شروع شده و تا به امروز ادامه یافته و صدها نفر از طرفین کشته شده اند.

اخیرا ترکیه با امضای توافقنامه هایی با دولت وفاق ملی در طرابلس (شمال غرب) کوشش نموده که دخالت و نفوذ خود در تحولات کنونی لیبی را با هدف تغییر جهت تحولات به سود خود، افزایش بدهد. در واکنش به این اقدام، مصر و دیگر حامیان نیروهای شرق لیبی واکنش نشان داده و مجلس مستقر در شرق لیبی، در این خصوص به ترکیه هشدار داده که دخالت مستقیم آنکارا در امور لیبی با واکنش روبه رو خواهد شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی 27 نوامبر(چهارشنبه 6 آذر) دو یادداشت تفاهم در امور امنیتی و دسترسی به مناطق دریایی امضا کردند، که با واکنش شدید کشورهای حامی حفتر و همچنین دولت های حاشیه مدیترانه از جمله قبرس و یونان روبرو شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 631

به "تونس سطح آماده باش در مرز با لیبی را افزایش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونس سطح آماده باش در مرز با لیبی را افزایش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید