خبرنگاران بهره برداری از 6 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 14 هزار میلیارد تومان

به گزارش بازیکده، تهران- خبرنگاران- 6 پروژه بزرگ و ملی صنعت آب و برق با اعتبار 14 هزار و 186 میلیارد تومان در چهار استان کشور با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری در چهل و پنجمین هفته پویش #هرهفته-الف-ب-ایران فردا به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران بهره برداری از 6 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 14 هزار میلیارد تومان

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران، دومین مرحله افتتاح طرح های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف-ب-ایران فعالیت خود را از فروردین ماه امسال آغاز کرد.

در تازه ترین گام از این پویش قرار است فردا 6 پروژه بزرگ و ملی صنعت آب و برق در چهار استان به بهره برداری برسد.

در هفته چهل و پنجم این پویش ملی، رضا اردکانیان وزیر نیرو فردا به تصفیه خانه فاضلاب فیروز بهرام در غرب تهران می رود و هم زمان با افتتاح 6 پروژه بزرگ و صنعت آب و برق با اعتبار 14 هزار و 186 میلیارد تومان در چهار استان تهران، قزوین، گیلان و مازندران، جشن انتهای با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری برگزار می شود.

نخستین و بزرگترین پروژه هفته انتهای این پویشطرح بزرگ جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران (فیروز بهرام) است که با اجرای یک هزار و 670 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، اجرای 11 هزار و 668 متر تونل فاضلاب و احداث 6 واحد تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت 780 هزار مترمکعب در شبانه روز با تحت پوشش قراردادن 3 میلیون و 150 هزار تا افق طرح در سال 1410 و سرمایه گذاری 9 هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

بر این اساس، پروژه تصفیه خانه فاضلاب پردیس در استان تهران با ظرفیت 24 هزار مترمکعب در روز با مساحتی بالغ بر 12 هکتار، اجرای خط انتقال فاضلاب 11 کیلومتر و برای جمعیت 250 هزار نفر تا افق طرح احداث پیش بینی شده که با اعتبار 175 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین سد نهب در استان قزوین با ارتفاع 46 متر، طول تاج دو هزار و 156 متر و حجم مخزن 120 میلیون مترمکعب با هدف تخصیص آب طرح به میزان 110 میلیون مترمکعب در سال به تفکیک 80 میلیون مترمکعب حقابه کشاورزی، 25 میلیون مترمکعب تغذیه مصنوعی و 5 میلیون مترمکعب نیاز زیست محیطی و سرمایه گذاری 465 میلیارد تومان فردا افتتاح خواهد شد.

این گزارش می افزاید، پروژه تصفیه خانه بزرگ آب گیلان با دو واحد به ظرفیت تصفیه آب هر واحد 3 مترمکعب در ثانیه و در مجموع 6 مترمکعب در ثانیه دیگر پروژه آماده افتتاح است که با بهره برداری از آن در شرایط فعلی 14 شهر رشت، خمام، بندرانزلی، سنگر، سیاهکل، لاهیجان، رودبنه، آستانه اشرفیه، لنگرود، کیاشهر، کومله، شلمان، اطاقور و چاف وچمخاله را با جمعیت تحت پوشش یک میلیون و 851 هزار نفر و 197 روستای واقع در راستا خط انتقال با جمعیت تحت پوشش 202 هزار نفر از آب تصفیه شده بهره مند می شوند.

پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر صومعه سرا در استان گیلان با اعتبار سه میلیارد تومان و ظرفیت 200 مترمکعب در شبانه روز جمعیتی حدود یک هزار و 200 نفر را پوشش می دهد.

آخرین پروژه هفته چهل و پنجم پویش #هرهفته-الف-ب-ایران، واحد یک بخش بخار سیکل ترکیبی کاسپین با ظرفیت 150 مگاوات است که با اعتبار چهار هزار و 380 میلیارد تومان برای توسعه اقتصادی و تامین برق پایدار در منطقه و شبکه سراسری به بهره برداری می رسد.

این مرحله از پویش، بهره برداری از طرح های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت تدبیر و امید زمین گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا انتها سال، هر هفته از پروژه های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

در قالب پویش هر هفته#الف-ب-ایران مقرر است از 250 پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری 50 هزار میلیارد تومان بهره برداری شود.

اهیمت این پویش به قدری بود که حسن روحانی رییس جمهوری، دهم تیرماه امسال در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح، گفت: اقدام های برنامه ریزی شده در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی مشکل از تابستان های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان 99 با وجود مواجهه با پاندمی کووید19 و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان، منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در انتها طرح ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دلگرم کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1489

به "خبرنگاران بهره برداری از 6 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 14 هزار میلیارد تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهره برداری از 6 پروژه صنعت آب و برق با اعتبار 14 هزار میلیارد تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید