خبرنگاران 300 هزار قطعه مرغ در چهارمحال و بختیاری آماده کشتار است

به گزارش بازیکده، شهرکرد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور مالی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مورد تامین گوشت مرغ در استان مسئله ای وجود ندارد، گفت: در همین خصوص 300 هزار قطعه مرغ آماده کشتار است.

خبرنگاران 300 هزار قطعه مرغ در چهارمحال و بختیاری آماده کشتار است

الله کرم نصیری شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از کشتارگاه سیمرغ شهرکرد به منظور رسیدگی به نحوه کشتار و توزیع گوشت مرغ در استان، گفت: همچنین 2 میلیون قطعه جوجه ریزی در استان صورت گرفته است و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

به گفته وی، نه تنها احتیاج استان در مورد گوشت مرغ تامین است بلکه 70 تن مازاد بر احتیاج استان کشتار می گردد و به صورت منظم و کنترل شده در شهرستان های 10 گانه استان توزیع می گردد.

نصیری خاطر نشان کرد: برای شب عید نیز 600 تن گوشت مرغ کشتار و در استان توزیع شد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار چهارمحال و بختیاری، مشکل کمبود گوشت مرغ در یکی از استان های همجوار را چالش این حوزه بیان کرد و گفت: طبق مصوبات، در ابتدا باید احتیاج استان تامین گردد و سپس چنانچه گوشت مرغ مازاد بر احتیاج استان باشد، می توان آن را به استان همجوار ارسال کرد و اگر خلاف این مصوبه از سوی تولیدکننده، کشتارگاه و اصناف سطح شهر، انجام گیرد طبق ضوابط و مقررات برخورد می گردد.

نصیری با تاکید بر اینکه مردم استان نگران تامین گوشت مرغ مورد احتیاج خود نباشند ابراز امیدواری کرد که طبق برنامه ریزی ها تا سرانجام فروردین کشتارگاه ها بر اساس نوبت بندی کشتار دارند و بازار با کمبودی روبرو نمی گردد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز در این بازدید با بیان اینکه در مورد تهیه کالاهای اساسی در استان مسئله ای وجود ندارد، گفت: این در حالی است که در بخش توزیع به ویژه در مورد گوشت مرغ، بعضی مسائل وجود داشت که این موضوع با تشدید نظارت ها رفع شده است.

عبدالرضا علیمحمدی اضافه کرد: روز گذشته 20 تن مرغ کشتار شد و سه شنبه شب نیز 60 تن مرغ کشتار می گردد.

وی توضیح داد: مقرر شد تا کالاهای اساسی به ویژه گوشت مرغ در فروشگاه های زنجیره ای و عظیم توزیع گردد تا نظارت ها بیشتر و دقیق تر انجام گیرد.

به گزارش خبرنگاران، میانگین مصرف مرغ در چهارمحال و بختیاری برای هر نفر ماهانه 2 کیلوگرم است.

چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی افزون بر 979 هزار نفر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1507

به "خبرنگاران 300 هزار قطعه مرغ در چهارمحال و بختیاری آماده کشتار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 300 هزار قطعه مرغ در چهارمحال و بختیاری آماده کشتار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید