دلیل هنگ کردن بیش از حد گوشی سامسونگ

به گزارش بازیکده، یکی از بدترین اتفاقاتی که برای هر فرد می تواند رخ بدهد، کرش کردن برنامه های ضروری حین کار با گوشی و یا به اصطلاح هنگ کردن موبایل است.

دلیل هنگ کردن بیش از حد گوشی سامسونگ

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، یکی از بدترین اتفاقاتی که برای هر فرد می تواند رخ بدهد، کرش کردن برنامه های ضروری حین کار با گوشی و یا به اصطلاح هنگ کردن موبایل است.

این مسئله می تواند در شرایط مختلف و به دلایل متفاوتی شکل بگیرد. نمی توان گفتن مشکل هنگ کردن گوشی های هوشمند تنها مربوط به یک برند خاص است. بلکه این مشکل برای بیشتر گوشی ها پیش می آید. اما از آنجایی که برند سامسونگ، با ارائه انواع گوشی های میان رده و پایین رده با کیفیت، بیش از برندهای دیگر محبوبیت پیدا نموده، گزارش های حاکی از مسائل گوشی های این برند زیاد است.

دلیل زیاد بودن این گزارشات، مسائل منحصر به فرد برند سامسونگ نیست. بلکه تقاضا برای گوشی های این برند بالاست. در ادامه مقاله قصد داریم به 5 دلیل اصلی هنگ کردن گوشی های سامسونگ و نحوه حل این مشکل بپردازیم.

1- پر بودن حافظه داخلی گوشی سامسونگ، اولین دلیل هنگ کردن این گوشی

قطعا زمانی که حافظه داخلی گوشی از فایل های متفاوت پر می گردد، گوشی شما سنگین خواهد شد و فضای لازم برای اجرای برنامه های سیستمی وجود نخواهد داشت. از این رو انجام دستورات سی پی یو گوشی، با تاخیر انجام می گردد و به اصطلاح شاهد هنگ کردن گوشی هستیم.

برای برطرف این مشکل پیشنهاد می گردد تا جای امکان نیمی از فضای داخلی گوشی را خالی نگه دارید. همچنین می توانید از انواع کارت حافظه و مموری رم به عنوان حافظه جانبی بهره ببرید. در صورت تمایل می توانید با مراجعه به صفحه خرید کارت حافظه، از قیمت رم گوشی های متفاوت، اطلاع پیدا کنید.

2- خراب شدن باتری گوشی، از دلایل هنگ کردن و خاموش شدن ناگهانی

یکی از مهم ترین مسائلی که در مشکل هنگ کردن گوشی پیش می آید، شناسایی مسائل جدید گوشی موبایل است! زمانی که گوشی موبایل شما بعد از هنگ کردن خاموش می گردد، این احتمال وجود دارد که باتری گوشی شما خراب شده باشد.

در صورتی که بدون هنگ کردن گوشی باز هم شاهد خاموش شدن های بی دلیل هستید، بهتر است با روش های متفاوت مانند روش تست سلامت باتری، مدت زمان تعویض باتری را تخمین بزنید. قیمت باتری گوشی های سامسونگ خیلی زیاد نیست.

به طور مثال قیمت باتری گوشی سامسونگ j7 که یکی از گوشی های میان رده سامسونگ است، آنقدری زیاد نیست که بگوییم قید گوشی را بزنید و یک گوشی جدید بخرید! با هزینه ای منطقی، می توانید باتری گوشی های سامسونگ را تعویض نموده و سلامتی را به آن ها بازگردانید.

3- احتمال ویروسی شدن کارت حافظه و یا گوشی موبایل را در نظر بگیرید

ویروس ها و بد افزارها به شکل های مختلف وارد دستگاه هوشمند می شوند و با ایجاد تاخیر در عملنمودهای گوشی شما را کلافه می نمایند.

ویروس ها می توانند به واسطه مبدل یو اس بی، رم گوشی و به صورت کلی دانلود یا جابجایی انواع فایل ها وارد گوشی شوند و سپس تمام گوشی یا مموری کارت را آلوده نمایند.

راه چاره این مسئله، شناسایی و حذف انواع ویروس موجود در گوشی هوشمند (به واسطه برنامه های آنتی ویروس) است. درصورتی که مشکل ویروسی شدن گوشی موبایل با این روش حل نشد، می توانید گوشی هوشمندتان را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید.

4- خالی کردن رم گوشی

در این قسمت منظورمان از رم گوشی، مموری کارت نیست! همه گوشی های هوشمند یک حافظه رم (RAM) دارند که از آن برای اجرای دستورات و برنامه ها استفاده می نمایند. رم گوشی های میان رده معمولا 3 یا 4 است.

به همین دلیل زمانی که برنامه های متعدد و سنگین همزمان باز شوند یا تعدادی از آن ها بدون بسته شدن در پس زمینه گوشی، باقی بمانند، رم گوشی را در اختیار خواهند گرفت. با اشغال کردن رم گوشی، سرعت اجرای برنامه ها به شدت کاهش می یابد و مشکل هنگ کردن گوشی شکل میگیرد.

برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است با توجه به میزان رم گوشی، حواستان به برنامه های سنگینی که به صورت همزمان اجرا می کنید باشد.

5- نصب برنامه هایی که سرعت گوشی را کاهش می دهند

وقتی این نکته را به کاربران می گوییم، آن ها فکر می نمایند که تمامی برنامه های سنگین گوشی مانند انواع بازی ها باید پاک شوند!

هر چند که اجرای چندین برنامه سنگین هم کار صحیحی نیست و به شدت روی سرعت گوشی تاثیر دارد اما منظور ما این نیست. منظور از برنامه هایی که سرعت گوشی را کاهش می دهند، دقیقا همان برنامه هایی مخربی است که به شکل استاندارد، طراحی نشده اند.

بسیاری از برنامه ها به دلیل دارا بودن باگ های مختلف، قسمت های گوناگونی از گوشی موبایل را درگیر می نماید و علاوه بر کاهش چشمگیر شارژ باتری، سرعت گوشی را نیز کاهش می دهند. پیشنهاد ما برای حل این مشکل، دانلود و استفاده از برنامه های سالم (از اپ استورهای معتبر) است.

تجربه های متفاوت از دلایل هنگ کردن گوشی سامسونگ!

آنچه در این مقاله به آن پرداختیم، آنالیز 5 دلیل اصلی هنگ کردن گوشی های ساموسنگ بود. اما کم و بیش گزارش هایی به دستمان می رسد که موارد متفاوت دیگر مانند تعمیر گوشی، منجر به هنگ کردن بیش از حد خواهد شد. دقیقا همینطور است! این احتمال وجود دارد که دلایل بسیار دیگری باعث ایجاد این مشکل گردد. با این حال از شما می خواهیم در صورتی که تجربه مشابه یا کاملا متفاوتی داشته اید، نظر خود را در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1030

به "دلیل هنگ کردن بیش از حد گوشی سامسونگ" امتیاز دهید

1 کاربر به "دلیل هنگ کردن بیش از حد گوشی سامسونگ" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل هنگ کردن بیش از حد گوشی سامسونگ"

1 دیدگاه

Hossein 12 شهریور 1399

باسلام خدمت شما دوستان گرامی.
مقاله خوب و مفید شمارو در مورد علل هنگ کردن گوشیهای هوشمند بخصوص برند سامسونگ خوندم‌ و اطلاعات مفیدی رو بدست آوزدم....
لطفاً در صورت امکان از این دست مقالات آموزشی ؛ بخصوص در مورد گوشیها و تبلت‌های هوشمندرو بیشتر توی سایت خوبتون بذارید..
ممنونم از همه شما عزیزان و آرزوی موفقیت روزافزون دارم واسه همه شما ؛ خوبان.

پاسخ به Hossein
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید