رازهای شگفت انگیز دررابطه با مغز

به گزارش بازیکده، مغز یکی از پیچیده ترین و جالب ترین بخش های بدن انسان است که هرچند فضای بسیار کمی را اشغال می نماید، اما آنقدر عجیب هست که چیز هایی زیادی را درباره آن ندانید. در اینجا با حقایق عجیبی درباره ماده خاکستری تان آشنا می گردد.

رازهای شگفت انگیز دررابطه با مغز

حقایق شگفت انگیز درباره مغز انسان

هر کارآفرینی باید بداند ما در 15 سال گذشته نسبت به گذشته چیزهای بیشتری در خصوص مغز انسان آموخته ایم. این حقایق که به تازگی کشف شده اند برای کارآفرینان بسیار مهم هستند.

در 15 سال گذشته، پیشرفت های فناوری ابزارهایی برای جمع آوری واقعیت های بیشتر در خصوص مغز انسان نسبت به آنچه ما تا به امروز شناخته ایم در اختیار دانشمندان علوم اعصاب و محققان قرار داده است.

این پیشرفت ها ثابت نموده اند که مغز توانایی بیشتری نسبت به آنچه ما می شناسیم دارد، اما دانشمندان شواهدی را نیز پیدا نموده اند که ثابت می نمایند که تعدادی از حقایق شناخته شده چیزی جز باوری غلط نیستند. بسیاری از این اکتشافات به اطلاعات مفید تبدیل شده و برخی از آنها فقط مجذوب کننده هستند.

درگیر بودن در چندین کار
کارآفرینان معتقدند که آنها به طرز شگفت آوری چند شغله هستند، که براساس تجربه، بازدهی را محدود میکند. ما اکنون می دانیم که این مسئله صحت دارد، زیرا مغز شما در یک زمان نمی تواند دو چیز را یاد بگیرد یا روی دو چیز تمرکز کند.

این کار می تواند وظایف را به جلو و عقب تغییر دهد، اما انجام این کار باعث کاهش توجه، توانایی یادگیری، حافظه کوتاه مدت و عملکرد فکری کلی می گردد. بنابراین، این کار را متوقف کنید.

اندیشه های تکراری
به نظر می رسد که به طور میانه مغز تا 50000 فکر را در روز فراوری می نماید. اگر شما این افکار را ردیابی کنید که البته غیرممکن است، متوجه می شوید که بسیاری از آنها افکار مشابه افکاری هستند که دیروز داشتید. این عادت نادرست را از بین ببرید تا افکار تکراری بهتر در خدمت شما قرار گیرند.
نسل هزاره سوم
نسل هزاره سوم (متولدین دهه شصت تا اوایل دهه هشتاد)، در حالی که از بسیاری جهات با استعداد هستند، بیشتر از نسل های گذشته خود فراموش کار هستند. برخی از درمانگران استرس را عامل مشکل حافظه میدانند، زیرا معلوم شده است که استرس منجر به فراموشی، افسردگی و قضاوت نامناسب می گردد.

بعلاوه گفته شده است که فناوری پیشرفته، که با درگیر شدن در چندین کار و خواب کمتر همراه است، موجب میگردد نسل های جوانتر دچار مشکل در حافظه شوند. بیشتر کتاب بخوانید (البته نه به صورت آنلاین).

آبکارآفرینان ضرورت ورزش را برای رهایی کار با استرس، درک می نمایند. نود دقیقه تعریق می تواند به طور موقت مغز را بیش از یک سال پیر شدن، کوچک کند. توصیه می گردد که حدود هشت لیوان آب در روز بنوشید و این مسئله تنها ضرورت آب را بیشتر می نماید.

حتی کمبود اندک آب می تواند باعث کمبود آب در تمام بدن گردد که می تواند منجر به از دست دادن حافظه کوتاه مدت، گیجی و از دست دادن توانایی تمرکز و دقت گردد.

اطلاعات بیشتر در خصوص آب
مغز نمی تواند آب را ذخیره کند و این پرسازی مجدد اندک آب در مغز منجر به کاهش سلولهای خاکستری می گردد که باعث می گردد مغز به سختی کار کند.

شما برای اجرای یک کسب و کار احتیاج به انرژی دارید؛ اگر شما احتیاج آب روزانه خود را برآورده نکنید، بدن شما آب کمتری خواهد داشت. بعلاوه ممکن است با وجود کم آبی احساس بی حوصلگی، هوشیاری کمتر، و مشکلاتی در پردازش کارها داشته باشید. پس آب بیشتری بنوشید.

نوجوانان در حال رشد هستند
برخی از والدین از روی شوخی می گویند وقتی بچه ها به سن 13 سالگی میرسند تبدیل به مغز مرده میشوند. در دوران نوجوانی، تصمیم گیری های بیشتری به زندگی آنها وارد می گردد. مدرسه مشکل تر میگردد و مسئولیت های بیشتری به آنها داده می گردد. تمام اینها یک طرف قضیه و اینکه مغز تا سن 25 سالگی به بلوغ نمی رسد یک طرف قضیه.

بخش مدیریت مغز، ریسک و پاداش (بنابراین تصمیم گیری های نامناسب اتخاذ میگردد)، حل مسئله، اولویت بندی (فراموش کردن آن کارها)، برنامه ریزی و فکر کردن به آینده و همین طور احساسات را محاسبه میکند. و این زمانی است که ما از بچه هایمان می خواهیم تصمیم بگیرند که برای بقیه زندگی خودشان چه کاری میخواهند انجام دهند؟

استرس
کارآفرینان اغلب از استرس مزمن رنج می برند، که گاهی اوقات منجر به افسردگی می گردد، که هر دو یعنی استرس و افسردگی می توانند به طور قابل توجهی موجب کوچک شدن مغز شوند. احتمال کاهش سطوح استرس شدنی است و بدیهی است که برآنچه انجام میدهید تاثیر مهمی میگذارد.
قدرت مغز
همه ما شنیده ایم که تنها بخش کوچکی از مغز مورد استفاده قرار می گیرد، می گویند، 10٪. دوباره باور اشتباه. اسکن مغز مدرن ثابت می نماید که ما بیشتر مواقع از بیشتر مغزمان استفاده می کنیم، حتی وقتی که می خوابیم.

اکنون، تمام قسمت های مغز به طور همزمان استفاده نمیشوند، اما بیشتر آنها در مدت 24 ساعت استفاده می شوند. بله، انسان ها از 100٪ قدرت مغز موجود استفاده مینمایند و قسمت های مغز همگی فعال هستند و بخش غیرفعال در مغز نیست.

تصمیم گیری
در زمان های حساس، بسیاری از کارآفرینان احساس مینمایند زندگی آنها از کنترل خارج شده است. نه اینطور نیست، شما فقط به مقدار کافی سرعت استفاده از فکر ناخودآگاه خود را کُند نمی کنید. چرا این مسئله مهم است؟ از آنجا که 95٪ تصمیمات شما در ضمیر ناخودآگاه شما قرار دارند. شما ممکن است آنها را به عنوان غریزه روانی یا شهود بشناسید.
آی کیو (IQ)
باور غلط دیگر: شما با سطح مشخصی از هوش و یا تعداد سلول های مغزی مشخصی متولد نشده اید. خواص تازه کشف شده مغز (یا نوروپلاستی) ثابت می نماید که ما می توانیم به تشکیل سلول های نو مغزی ادامه دهیم که به افزایش عملکرد شناختی یاری می نماید.

علاوه بر این، حافظه عالی یک مهارت است که با استفاده از برترین تکنیک های حافظه توسعه می یابد. شما می توانید باهوش تر باشید و حافظه بهتری داشته باشید، فقط باید آموزش ببینید و تمرین کنید.

افکار منفی
محققان برآورد مینمایند، از هزاران فکری که شما هر روز میکنید (حدود 50 هزار)، 70٪ از آنها منفی هستند. این افکار منفی شامل خود انتقادی، بدبینی و افکار ترسناک است. با تمرین فکری می توانید شانس مثبت اندیشی را بهتر کنید.
تحریک فکری
مغز شما به طور طبیعی به تحریک فکری احتیاج دارد. تحقیقات نشان می دهند که، به طور ویژه مردان، به جای اینکه به خودشان شوک الکتریکی بدهند بهتر است به راحتی در یک اتاق بنشینند و فکر نمایند!

باز هم آغاز کردید، خستگی فقط این است که مغز به شما می گوید که چیزی مورد احتیاج است. با این وجود، خستگی قدرت مدیتیشن و سایر تکنیک های فکریت را نفی نمی نماید.

نام های تجاری
بله در واقع، مغز افرادی که از اپل و سایر دستگاه های اپل استفاده می نمایند واقعا متفاوت از کسانی است که از محصولات اندروید استفاده می نمایند.

MRI ها نشان می دهند که محصولات اپل باعث تحریک نقطه خدایان در مغز کاربران می گردد - همان قسمت مغز که به وسیله تصاویر مذهبی در افراد با ایمان فعال می گردد.

مانند اپل، تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی فرصتی برای بیان احتیاج اساسی انسان برای برقراری ارتباط فراهم می آورند. برندها به مقدار کافی برای دانستن این که بتوانند هواداران وفاداری برای زندگی ایجاد نمایند، هوشمند هستند.

مغز های درون گرا و برون گرا
بله مغز افراد درون گرا و برون گرا به طور قابل توجهی فرق دارد، این موضوع مربوط به شخصیت نیست. MRI ها نشان می دهند که شبکه پاداش دوپامین در مغز افراد برون گرا فعال تر است در حالی که درونگرایان ترجیح می دهند از یک انتقال دهنده عصبی متفاوت به نام استیل کولین استفاده نمایند.

تفاوت این است که استیل کولین باعث می گردد که درونگرایان وقتی به درون خود روی می آورند احساس خوبی داشته باشند، که توانایی های آنها را برای تفکر عمیق، انعکاس و تمرکز شدید بر یک چیز برای یک دوره طولانی تقویت میکند.

منبع: سایت راستینه

منبع: راسخون
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1816

به "رازهای شگفت انگیز دررابطه با مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازهای شگفت انگیز دررابطه با مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید