رقابت52 داوطلب برای هر کرسی شورای شهر مشهد

به گزارش بازیکده، خبرنگاران/خراسان رضوی صلاحیت 81 درصد از مجموع داوطلبانی که برای انتخابات شورای شهر در شهرستان مشهد ثبت نام کرده بودند توسط هیات های اجرایی و نظارت تایید شد.

رقابت52 داوطلب برای هر کرسی شورای شهر مشهد

به گزارش خبرنگاران، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حالی در بیست و هشتم خرداد ماه برگزار خواهد شد که در شهر مشهد 785 نفر برای تصاحب یکی از 15 کرسی شورای این شهر با یکدیگر رقابت می کنند. به عبارت دیگر هر کرسی مورد رقابت 52 نفر از نامزدها قرار خواهد گرفت.

به طور کلی در شهرستان مشهد 1002 نفر در ششمین دوره انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 858 نفر پیروز به تایید صلاحیت توسط هیئت های اجرایی شدند و سپس 45 نفر از این 858 نفر در هیئت های نظارت رد صلاحیت و 813 نفر نیز تایید صلاحیت شدند.

یعنی در مجموع حدود 81 درصد کل ثبت نامی های انتخابات شورای شهرهای شهرستان مشهد، توانستند با پیروزیت از فیلتر دو هیئت اجرایی و نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان عبور کنند.

این 813 نفر شامل 785 نفر از داوطلبین عضویت در شورای شهر مشهد، 15 نفر از داوطلبین عضویت در شورای شهر رضویه و 13 نفر از داوطلبین عضویت در شورای شهر ملک آباد می شود.

همچنین به گفته سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی، 16 درصد از کل داوطلبین عضویت در شوراهای شهر و روستای استان که در هیئت های اجرایی رد صلاحیت شده بودند، اصلاح طلب، 17 درصد اصولگرا و 68 درصد نیز دارای گرایش مستقل و معتدل هستند.

از میان این افراد رد صلاحیت شده در هیئت های اجرایی استان، 84 درصد را داوطلبین غیرشاخص و 16 درصد را نیز داوطلبین شاخص و دارای سابقه سیاسی تشکیل می دهند که از میان داوطلبین رد صلاحیت شده شاخص، 33 درصد اصولگرا، 33 درصد اصلاح طلب و 34 درصد نیز مستقل هستند.

همچنین شنیده ها حاکی از آن است که از مجموع شش نفر از اعضای فعلی شورای شهر مشهد که برای دوره ششم انتخابات این شورا ثبت نام کرده بودند، یک نفر در هیئت اجرایی و دو نفر در هیئت نظارت رد صلاحیت شدند و سه نفر توانستند توسط هر دو هیئت به تایید صلاحیت برسند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور، امسال در تاریخ بیست و هشتم خرداد ماه همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 1554

به "رقابت52 داوطلب برای هر کرسی شورای شهر مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت52 داوطلب برای هر کرسی شورای شهر مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید