ریابکوف: یاری های پزشکی لازم را به ایران ارسال نموده و خواهیم کرد

به گزارش بازیکده، معاون وزیر خارجه روسیه از ارسال یاری های بشردوستانه برای یاری به مبارزه با ویروس کرونا به ایران خبر داده گفت: در حال آنالیز اقدامات بیشتری در این رابطه هستیم و مسکو آماده یاری به تهران در این زمینه است.

ریابکوف: یاری های پزشکی لازم را به ایران ارسال نموده و خواهیم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه به این خبرگزاری گفت که فدراسیون روسیه یاری هایی بشردوستانه را برای یاری به مبارزه با ویروس کرونا به ایران ارسال نموده است.

به گفته وی، وزارت خارجه روسیه در حال آنالیز اقدامات بیشتر در این رابطه است.

مقامات تهران قبلاً از تعدادی از کشورها و سازمان بهداشت جهانی یاری های پزشکی دریافت نموده اند.

اقلام ارسالی از روسیه به ایران اعلام نشده است، ولی همان طور که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته در توئیتر خود نوشت، ماسک بهداشتی و دستکش یک بارمصرف مورد احتیاج است.

سرگئی ریابکوف همچنین یادآور شد، در مسکو نامه ارسالی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران خطاب به ولادیمیر پوتین رهبر روسیه را دریافت نموده ا ند. به گفته وی، این پیغام به مسئله مبارزه با گسترش ویروس جدید کرونا اختصاص دارد و طرف روسی آماده است در مبارزه با COVID-19 به مقامات تهران یاری کند.

این دیپلمات گفت: پیغام رئیس جمهور روحانی به ولادیمیر پوتین دریافت شده است و به ساختارهای مربوطه در روسیه گزارش می گردد. مسکو آماده همکاری با ایران در بعضی زمینه های خاص و طرح همکاری متقابلاً سودمند است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که تحریم های یک جانبه و غیرقانونی آمریکا مانع همکاری عادی با ایران است. مسکو از واشنگتن می خواهد تا سریعاً محدودیت هایی که مانعی برای انجام فعالیت های عادی ایران در عرصه تجارت خارجی می گردد برداشته گردد.

به گفته ریابکوف، در حال حاضر محدودیت های اعمال شده از سوی آمریکا مانع جدی برای تأمین دارو و تجهیزات برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ایران شده که قربانیان زیادی در این کشور داشته است.

لازم به یادآوری است، پیش از این هم وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای تأکید نموده بود که آمریکا به طور عمدی مانع از مبارزه ایران در مقابل ویروس کرونا شده است و مسکو نمی تواند به شرایط ناعادلانه و نابرابری که جمهوری اسلامی ایران، همسایه و شریک خوب ما در آن قرار گرفته، بی توجه باشد.

در این بیانیه آمده است: سیاست غیرانسانی آمریکا در برخورد با ایران باعث تأسف عمیق و نگرانی جدی مقامات مسکو شده است و آنها مصرّانه از طرف آمریکایی می خواهند با حقیقت روبه رو گردد و تصمیمات لازم را برای لغو فوری محدودیت های تحریمی که حقوق اساسی انسانی در ایران را هدف قرار داده اتخاذ کند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: game-kade.ir شناسه مطلب: 826

به "ریابکوف: یاری های پزشکی لازم را به ایران ارسال نموده و خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: یاری های پزشکی لازم را به ایران ارسال نموده و خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید